Køb og Salg

Side 3 - Uretfærdig anklagelse-Hjælp

Brugbart svar (0)

Svar #41
26. august 2014 af Therk

#38

I princippet kan jeg så købe en micro ovn fra en sælger i dba, også kan jeg anklage ham, for han ikke sagde, at man ikke må sætte hunde inde i micro ovnen...? 


Nej, det kan du ikke, for din opførsel vil være forsætlig (med vilje, med overlæg, velvidende om udfaldet) og så hjælper ingen dansk lov dig.


Svar #42
26. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Nå, okeey, Konklutionen herom er, at jeg min. skal betale 500kr. så det er straffen for ikke at have været specifik nok? Så køberen har 100% ret? Bare fordi jeg ikke var specifik nok, samtidig med at han ikke spurgt ind til det?


Brugbart svar (0)

Svar #43
26. august 2014 af Therk

Jeg håber, det har været til en hjælp, omend svarene ikke har været helt som du håbede. Held og lykke med det!


Svar #44
26. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Tak Therk, nice at vide der er folk som dig :D


Brugbart svar (2)

Svar #45
28. august 2014 af Stygotius

Hansihh har helt klart vildledt køberen ved ikke at oplyse at Office-pakken ikke var aktiveret. En så selvfølgelig ting kan køberen ikke forventes at spørge om.

Skulle en køber også spørge om den computer var stjålet ??  -eller fuld af virus ?? -eller om den havde et lydkort??

Denne Hansihh virker som en ret aggresiv og lidt for "smart" person.

Han siger at han ikke har lagt dette ind på Studieportalen for at få vide om han har ret eller ikke, -men.hvorfor har han så gjort det ??

Hvorfor i alveden aktiverer han ikke bare Office-pakken for køberen ??

Jeg ville ikke købe en brugt cykel af denne person. Han virker bestemt ikke troværdig.


Brugbart svar (2)

Svar #46
29. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#45

For at aktivere Office-pakken, skal man købe en licens fra Microsoft, hvorved man modtager en særlig kode, der ved indtastning vil aktivere Office-pakken og gøre den brugbar. Det er den udgift, som trådstarter har forsøgt at undgå.

Da trådstarter selv brugte computeren, havde han formodentlig adgang til en udgave af Office hvor licensen er betalt af hans undervisningssted (skolen), men en sådan licens kan man naturligvis ikke på lovlig vis give videre til tredjeperson, der overtager computeren. Derfor installerede trådstarter i stedet standardudgaven af Office-pakken, som så bare ikke virker før man køber en licens og aktiverer den. Office-pakken kan downloades og installeres gratis, men den har kun begrænset eller ingen nytte, før den bliver aktiveret ved betaling af en licens.


Brugbart svar (2)

Svar #47
29. august 2014 af Stygotius

Denne Hansihh har i realiteten solgt en halvdefekt computer uden at fortælle køberen det.

Hvis han har fortalt køberen at Office-pakken var installeret, nærmer det hele sig kraftigt en uærlig handel der efter købeloven kan ophæves.


Svar #48
29. august 2014 af Hansihh (Slettet)

Problem løst, ingen behov for mistroværdighed, "dont judge a book by its cover", du virker aggressiv ved din appellering.

Brugbart svar (2)

Svar #49
29. august 2014 af Dulugtergrimt

"Don't judge a book by it's cover" henviser til at vi ikke skal bedømme dig på dit udseende, men ud fra din personlighed. Da vi af gode grunde ikke ved, hvordan du ser ud, er det faktisk udelukkende på dine handlinger - det vil sige det her salg - vi bedømmer dig på. Og med rette, vil man jo nok sige.

Brugbart svar (0)

Svar #50
29. august 2014 af Stygotius

1. "don't judge a book by its cover"  =  "Man skal ikke skue hunden på hårene" (-eller som nogen siger: "Man skal ikke skure hunden mod hårene"  HA!!

2. "intet" behov.

3. "mistro"


Brugbart svar (0)

Svar #51
29. august 2014 af hesch (Slettet)

#0: De nævnte udgifter til advokater ( retsomkostninger ) på 5 cifrede beløb, er vildt overdrevne.

Jeg gik, ganske vist for mange år siden, til politiet, og fremførte et problem. Betjenten fandt et skema i skuffen, opfordrede mig til at udfylde det og sende det til fogedretten vedlagt en check på et 3 cifret beløb.

Der gik 14 dage, så blev jeg indkaldt til to retsmøder, og var "selvmøder". Det var det.

Hvis ordningen stadig gælder, "tør" køber nok køre en sådan sag.

Prøv dog, i denne sag, at indgå et forlig.  Så sparer du tid og penge. Fogedretten vil givetvis alligevel opfordre til dette. Så sparer du penge til udfærdigelse af en domsudskrift.


Svar #52
29. august 2014 af Hansihh (Slettet)

50# undrer mig hvorfor du kommenterer stadig, nytteløst, som sagt er sagen slut.


Forrige 1 2 3 Næste

Skriv et svar til: Uretfærdig anklagelse-Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.