Samfundsfag

Argumenter for/imod

27. august 2014 af Anonyyyym - Niveau: A-niveau

Her har jeg skrevet 3 citater fra et interwiew. Håber i kan finde hjælpe med at argumenter for og/eller imod disse tre påstande som en kvinde skriver om underklassen:
 

”Havde jeg været fra overklassen, ville alle synes, at det er modigt, hvis jeg fortalte om en kokainmisbrugende mor eller far, der var voldelig. Når det gælder underklassen, betragtes det som politisk ukorrekt at  sige noget negativt.”

”Når politikere af Mette Frederiksen-type eller socialarbejder almindeligvis omtaler sociale problemer, så er deres løsning, at det kan fikses med flere penge og en mere massiv social indsats. Det er helt forkert: Underklassen i dag er ikke fattig, fordi den mangler penge, men fordi den mangler moral”

”’Hvor er du heldig,’ sagde min mor. da hun hørte, at jeg havde købt en ejerlejlighed. Hun fatter simpelthen ikke, at det er et resultat af hårdt arbejde og ansvarlig økonomisk adfærd. Det er den viden, at – ja, at man er lige netop sin egen lykkes smed, der skal udbredes. Man er sin egen lykkes smed ud fra de muligheder og tilbud, der rent faktisk er for alle i det Danske samfund. Men tilværelsen har også en selvrisiko; man lykkes naturligvis ikke med alt”


Svar #1
27. august 2014 af Anonyyyym

Jeg har brug for hjælp tak!


Svar #2
27. august 2014 af Anonyyyym

??


Svar #3
28. august 2014 af Anonyyyym

?????


Skriv et svar til: Argumenter for/imod

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.