Studievalg og videregående studie

Medicin

27. august 2014 af BenjaminHa (Slettet)
Hej derude,
Jeg har er kort spørgsmål angående medicin studiet.
Situationen er at jeg går pt. i 3.G og skal derfor inden længe vælge, hvad jeg vil studere efter.
Jeg har længe syntes at medicin kunne være noget for mig, men jeg tvivle på at jeg kommer til at have det snit det kræver.
Så je ville hører om der var nogen af jer der kender en form for smutvej. Altså virkelig hvad som helst.

Tak på forhånd :)

Svar #1
27. august 2014 af BenjaminHa (Slettet)

Ud over kvote 2. selvfølgelig.

Brugbart svar (2)

Svar #2
27. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

der er vidst ingen "smutveje".

Du kan enten få tilstrækkelige høje karakterer til at komme ind på kvote 1. Regn med at det skal være 11, måske lidt mere, måske lidt mindre...

Du kan også vælge at søge i kvote to. Så skal du på jagt efter hvad de fire universiteter kræver der, det er nemligt forskelligt. Karaktere i nogle få fag, optagelsesprøve eller motiverede ansøgninger.

Du kan også vælge at læse medicin i udlandet, men så er der jo lige det med optagelsen og sproget.

Hvad føler du for?

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. august 2014 af Dulugtergrimt

Det nemmeste er uden tvivl at kæmpe i gymnasiet og få et højt snit. Dette er den "sikre" måde. Kvote 2 kan reelt forbigå dig i resten af dit liv, hvis du ikke bliver betragtet som bedre end de andre ansøgere.


Skriv et svar til: Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.