Dansk

Spørgsmål angående et ord

28. august 2014 af Jyden1996 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen,

Jeg er i gang med at skrive en stil om kvinden i buret og jeg har brugt følgende ord: er det et rigtigt ord eller er der et andet? ordet er markeret med sort:
Carl Mørck og Merete Lynggaards tanker, følelser og handlinger, bliver beskrevet gennem Jussi Adler-Olsen som er en form for altvidende fortæller. Dog er han kun altvidende omkring hovedpersonerne, informationer om bipersoner som Assad og gerningsmanden bliver fortalt ud fra de visuelle og auditive indtryk hovedpersonerne får af dem.

på forhånd tak


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. august 2014 af Therk


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. august 2014 af Stygotius

Man ser intet ord der er markeret med sort.


Svar #3
28. august 2014 af Jyden1996 (Slettet)

Tusind tak


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. august 2014 af Ganymedes

Mand, hvor jeg dog elsker din nærmest sygelig perfektionisme angående det danske sprog, Stygotius! ;)


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. august 2014 af Stygotius

I den besked som jeg modtog, var ordet trykt med blå reklamefarve.


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. august 2014 af rakijovic

'Din nærmest sygelige perfektionisme', hvis det endelig skal hedde noget. Muml mindre.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. september 2014 af Ganymedes


Brugbart svar (1)

Svar #8
01. september 2014 af Stygotius

# 7

Der er  noget der hedder bestemt form. I bestemt form ental og i ubestemt form flertal tilføjer danske adjektiver -e. (En stor bil -  den store bil  -  store biler)

Enhver genitiv er bestemt i formen og i indholdet.  (Peters storbil). Der er en bestemt bil der snakkes om, -Peters bil.

Efter possessive pronominer (ejestedord) (her din) har man derfor også bestemt form.

Hvis nogen gerne vil kalde det "sygelig pefektionisme"    -for at dække over egen uvidenhed-  , må de da gerne det.


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. september 2014 af Ganymedes

Okay, tak for det :)


Skriv et svar til: Spørgsmål angående et ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.