Generelt

Hovedkort og bikort.

29. august 2014 af CrazyDazy (Slettet)

Hej alle.

Jeg har har netop lige fået job og sidder nu og kigger på skattekort... Så vidt jeg har forstået, så skal jeg have min løn ind på bikortet og min su ind på hovedkortet.

Mit problem består nu i, at jeg simpelthen ikke aner, hvordan jeg skal tjekke hvor min su kommer ind i øjeblikket og jeg ved ikke hvordan jeg i såfald skal rette det.

Nogen der kan hjælpe? Jeg ved det sikkert er meget lige til, men hader sådanne ting og vil lige have en hjælpende hånd.

Mvh

Louise


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du kan ændre det (og se hvordan det er lige nu) på minSU portalen hvis du får brug for det. Du bør bruge dit hovedkort det sted hvor du tjener mest, det er sikkert SU.

Hilsen Lars


Svar #2
29. august 2014 af CrazyDazy (Slettet)

Mange tak :)


Svar #3
29. august 2014 af CrazyDazy (Slettet)

Hvordan fungere det så, når man skal have lønnen ind på enten bikortet eller hovedkortet? Er det noget jeg skal rode med manuelt eller skal min arbejdsgiver bare vide det?


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Systemet burde sel kunne håndtere at du (på minSU) har valgt at bruge hovedkortet til SU og dermed bikortet til resten. Du kan nævne det for din arbejdsgiver at du ønsker at han skal bruge bi-kortet, men hvis han ved at du får SU, burde han kunne regne det ud.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Hovedkort og bikort.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.