Studievalg og videregående studie

HJÆLP MIG MED AT VÆLGE!!

29. august 2014 af JoachimTheOne (Slettet)

Hey alle! 

Jeg står her helt hjælpeløs og ikke kan finde ud af hvad jeg godt kunne tænkte mig at lave i fremtiden! Er meget impulsiv og har nemt ved og få nye ideer og interesser osv.

Ved ikke hvor meget man kan uddanne sig som uden noget gymnasiel? Eller HG

Har taget testen her på siden "Hvad kan jeg blive?" Hvor mit resultat var 
Forsørger (ESFJ) Har i nogle forslag til nogen vej med ikke så meget skole da jeg er meget skoletræt? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. august 2014 af peter lind

Håndværker


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. august 2014 af Ganymedes

Snup et sabbatår og kontakt din uddannelsesvejleder :)

Din beskrivelse af dig selv, får mig til at tænke på arkitekt, men det kræver vistnok en gymnasial uddannelse (uden at jeg ved det).


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. august 2014 af nick181993 (Slettet)

Hold fri og snup et sabbatår.

Hvis du er fyldt 18 eller snart så tag en tur i militæret, hvis det er noget kan du også videre uddanne dig derinde.


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. september 2014 af dannysannem

Enig med de ovenstående. Tag en pause fra skolebønken, hvor du kan mærke efter hvad du brænder for. Og med pause mener jeg ikke at du skal lægge dig på sofaen og slappe af. 

Nej, få gang i nogle seriøse aktiviteter, som du brænder for og synes er sjovt. Et bud kunne være at tage på højskole/ungdomshøjskole hvis du ikke lige kan komme på andre ideer. Der er gode muligheder for tilskud, når man ikke har afslutteten ungdomsuddannelse.

Tal med en UU-vejleder.

Og husk, vi er rigtig mange der var længe om at fnde ud af hvad vi skulle være :-).


Skriv et svar til: HJÆLP MIG MED AT VÆLGE!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.