Engelsk

Teen life engelsk 10.

30. august 2014 af Carina1507 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej, jeg er lige startet på en ny skole, da jeg skulle i tiende.. På min gamle skole, har jeg ligget på 10 og 12 taller i engelsk. Så kunne godt godt tænke mig at vide om jeg rent faktisk ligger på det niveau endnu, da den første opgave vi afleverer helst skal være rimelig god. Så hvis nogen lige gad bruge tid på det jeg har skrevet indtil videre, og komme med hurtigt feedback, kunne det være fedt :D Det er et essay og omhandler danske teenagers (skal helst sammenligne med de amerikanske)... Det er slet ikke hele opgaven, vil bare vide om grammatikken er korrekt.

Jeg kopierer bare teksten ind nedenfor:

Danish teenagers deal with a lot of stuff. Some kinds of issues that teenagers have could be homework, love, jobs and confidence, which are some the things I’m going to write about in this essay.

I would say that the normal issues that danish teenagers have, are far from the ones that the american teenagers have, but still they can be so much alike. We don’t have high school and I wouldn’t say that we care as much about prom as they do. The danish youth is also known as very bad drinkers. The age limit is eighteen to buy alcohol, but it’s easy for a fourteen year old, to buy alcohol in almost every store.  The worst part of Danish teenagers with alcohol is that they could drink alcohol, when they’re alone in their room, they don’t need parties or friends. As soon as they feel just a little bit down they drink. I don’t drink, because I can’t see what it’s good for. I think the American teenagers are more careful when it comes to drinking. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. august 2014 af Stygotius

En venlig  lærer kunne måske give dig 7 for dette.


Svar #2
30. august 2014 af Carina1507 (Slettet)

Kan du måske forklare hvad jeg har gjort forkert?


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. august 2014 af Stygotius

Danish teenagers deal with a lot of stuff. Some kinds of issues that teenagers have could be homework, love, jobs and confidence, which are some the things I’m going to write about in this essay.

I would say that the normal issues that danish teenagers have, are far from the ones that the american teenagers have, but still they can be so much alike. We don’t have high school and I wouldn’t say that we care as much about prom as they do. The danish youth is also known as very bad drinkers. The age limit is eighteen to buy alcohol, but it’s easy for a fourteen year old(,) to buy alcohol in almost every store.  The worst part of Danish teenagers with alcohol is that they could drink alcohol(,) when they’re alone in their room, they don’t need parties or friends. As soon as they feel just a little bit down they drink. I don’t drink(,) because I can’t see what it’s good for. I think (the) American teenagers are more careful when it comes to drinking. 

Generelt er sætningerne tit enten ulogiske eller danske formuleringer direkte overført til engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. august 2014 af Aisha2806 (Slettet)

Er helt enig. Det er alt for direkte oversat fra dansk, der er intet flydenhed i det skrevne, fordi man stopper op og prøver at tænke over hvad du vil prøve at komme frem til.

Desuden så er det forskelligt fra 10 klasse til 10 klasse. Nogen 10 klasse skoler vurderer opgaverne, som "nu går du ikke i folkeskole mere". Måske du er heldig at du er havnet i den 10 klasse der anser 10'ende som et fri år.


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. august 2014 af rakijovic

En anden øjenbæ er det evige, selvfede teenage-"se-mig-hør-mig"-agtige "I'm going to write", "I would like to", "I wouldn't say", osv. Sweetheart, no-one gives an eff about your cutie-sweetie opinion. Alt dét der er en uvane fra en lalleglad folkeskole og dens evige jagt på elevens individualisme og dertil hørende meninger om alt muligt.

Dét er sikkert også meget hyggeligt, nuttet og selvrealiserende så længe det er ligegyldige folkeskoleopgaver, men i rigtig akademisk kontekst er det nærmest en dødssynd at flette "jeg ditten" og "jeg datten" ind i hver og hveranden linje. Man skal i hvert fald have en meeeeget god grund til det, fx i et forord, eller som led i beskrivelse hvordan arbejdsgangen/fremgangsmåden har været – og selv dér ville jeg have mine betænkeligheder.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Teen life engelsk 10.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.