Dansk

Billedanalyse

31. august 2014 af Larspeter1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude,
jeg skal lave en billedanalyse af det vedhæftet billede. Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte mig igang, er nemlig lidt blank på billedet... 

Tak for det :)

Vedhæftet fil: jdslls.jpg

Brugbart svar (1)

Svar #1
31. august 2014 af rakijovic

Nije to tako teško, brate. Du begynder i den nemme del – hvad ser vi egentlig på billedet? – og 'roder dig derefter ud' i en egentlig analyse, primært 'hvad er budskabet/pointen med billedet?'

Hér må det vel siges at være informationsteknologiens stadigt voksende indpas i vort samfund. Computere fyldte oprindelig en hel gymnastiksal og kunne ikke meget mere end hvad en god lommeregner kan i dag, mens dagens computere er blevet uundværlige i vort samfund og dets infrastruktur. For bare ti år siden tjekkede man stadig køreplaner ved selve stoppestedet; i dag render næsten alle rundt med smartphones og kan tjekke afgangstider via nettet.

En stor del af menneskeligt samvær foregår nu også primært elektronisk (fjæsbogen, twitter, ms'er i sve što postoji). Nogle har flere hundrede "venner" på fb, men kender måske kun en brøkdel af dem fra og i det virkelige liv.

Endelig kan man undre om billedet ikke også er lidt profetisk i det? At computerudviklingen en dag ender med helt at sammensmelte menneske og regnemaskine (som en computer i bund og grund jo "kun" er – jf. synonymerne racunar i kompjuter) og at mennesket en dag vil kunne få en mikrocomputer indoperet i hjernen – noget a la Robocop eller borg'erne i Star Trek-universet?

Blot nogle strøtanker. :)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #2
31. august 2014 af Larspeter1 (Slettet)

Hvala ti puno!! :)


Skriv et svar til: Billedanalyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.