Engelsk

Engelsk sætning

31. august 2014 af FrederikJensen123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Kan man godt sige følgende:

........ In addition this may be why people do not like him.


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. august 2014 af Stygotius

Det kommer an på hvad du vil sige


Svar #2
31. august 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

He does not listen when people tell him to stop, in addition this may be why people do not like him. 

Kan det understregede bruges?


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. august 2014 af ShadH

Tja... Den føles ikke helt relevant for sætningen. Man kan spørge sig selv hvad "in addition" gør for sætningen. Fra mit synspunkt gør den intet. Jeg ville nok gå med:

1) He does not listen when people tell him to stop. This may be why people do not like him.

Som regel bruger man "in addition" for at understrege sit argument med endnu et belæg. F.eks

"He jumped around. In addition to this, he spinned around while jumping". Læg mærke til at man i fleste tilfælde bruger "in addition to this" og ikke bare "in addition".

Det er min erfaring, men hey, jeg er blot en 2.g'er. Jeg kan måske havde udladt en regel som gør "in addition" muligt uden "to this". Hvis jeg var dig ville jeg nok bare undlade det i stedet for at integrere et fint udtryk i håb om at det får sætningen til at lyde bedre. Når du er i tvivl så hold dig til det sikre.


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. august 2014 af Stygotius

"in addition" betyder "desuden".

Hvis man bruger det, må det være om en naturlig tilføjelse. Her virker det ulogisk og uforståeligt.


Skriv et svar til: Engelsk sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.