Tysk

kryptisk tysk forkortelse

03. september 2014 af salazar1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Goddag ...

Jeg er i færd med at ordne de nødvendige papirer i forbindelse med at min mand er inviteret på vildsvinejagt i Tyskland. Han skal sende diverse våbentilladelser og jagttegn til en postadresse i Tyskland, og efter navn, gadenavn og nr., samt postnummer og bynavn står der: "o.p.m.zwsch". Hvad (fanden) betyder det, - mon det har nogen betydning for, at mit brev når frem ?

Jeg imødeser assistance.

Venligst Lise Lotte Røjkjær


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. september 2014 af Metinundmartin (Slettet)

Det er ikke en af de gængse forkortelser, og jeg tror ikke, det er en del af selve adressen. Hvis det skulle være en (intern) forkortelse for en bestemt afdeling hos den myndighed, brevet skal sendes til, ville den ikke stå efter bynavnet, men efter navnet på den person, brevet er stilet til. Og de forkortelser, der ofte står efter bynavne ("Frankfurt a.M."), plejer ikke at være så lange og ender ikke på "zwsch" (zwischen?). Desuden sikrer selve postnummeret en entydig identifikation af byen. Så jeg går bestemt ud fra, at dit brev når frem.
 


Svar #2
03. september 2014 af salazar1 (Slettet)

Mange tak ! Dit svar bekræfter mine egne antagelser.

Jeg tager chancen, og hvis jeg finder ud af, hvad meningen er, sender jeg det i "videns-puljen".

Venligst Lise Lotte Røjkjær.


Skriv et svar til: kryptisk tysk forkortelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.