Studér i udlandet

Tage resten af 2. og 3.g i udlandet?

04. september 2014 af Prosaic (Slettet)

Hej,

Er det på nogen måde muligt at tage resten af 2.g og så derefter 3.g i udlandet? Lige nu går jeg på gymnasiet, men grundet private omstændigheder er jeg nødt til at flytte. Har overvejet på noget kostgymnasie men i forhold til priserne på det, ville jeg gerne undersøge med, om det egentlig kunne lade sig gøre at studere i udlandet, og om det er noget som kan ske inden for de næste par måneder uden de store ventelister?

Hvis I kender nogen steder, så kunne jeg virkelig bruge hjælp :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. september 2014 af MaibritG

Mit umiddelbare bud er, at du ikke kan tage en tilsvarende gymnasial uddannelse i udlandet som den danske eller få overført dine nuværende fag til et udenlandsk gymnasie. Havde du nu taget pre-IB* og efterfølgende IB havde der ikke været noget problem.

Spørgsmålet er også om du efterfølgende vil læse i udlandet eller i Danmark. De danske universiteter vil ofte gerne have et bevis/dokumentation på, at du har dansk færdigheder svarende til Dansk A. 

En anden løsning kunne være at blive oveført til et dansk gymnasium med en tilknyttet kostskole (Struer Statsgymnasium, Herlufsholm, Bagsvær Gymnasium, Rønde Gymnasium .... osv.).

*IB = International Baccalaureate

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. september 2014 af adsafadfdsafdasf

Se http://dk.uwc.org/om-uwc/hvad-er-uwc


Skriv et svar til: Tage resten af 2. og 3.g i udlandet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.