Andre fag

Hvordan øver man sin underskrift?

05. september 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvordan øver man sin underskrift? Min underskrift er nemlig så grim og jeg vil gerne have en flot en


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. september 2014 af Moderatoren

Du bliver ved med at øve dig til den bliver pænere


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. september 2014 af SuneChr

En håndskrift er ligeså personlig som fingeraftryk, og underskriften har fra gammel tid været dét juridiske bevis for, at underskriveren var den rette persons identitet. I nogle lande med analfabetisme benyttes fingeraftryk som identitetsmærke.
En håndskrift fortæller meget om personen. Grafologer kan langt henad vejen kortlægge karakteristika for personen.
Det er da synd og skam, at du vil pynte på din underskrift, og gøre dig til en du i virkeligheden ikke er. Myndigheder og andre, som skal ha' din identitet skriftligt bekræftet, er jo helt ligeglad med, hvor æstetisk din underskrift er. Det vigtigste, juridisk set, er, at det er dig der har skrevet den. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. september 2014 af SuneChr

# 2 fortsat
Så skulle du bare se mit pasbillede, - noget man tror er løgn. Det har jeg nu ikke fået lavet om, - det vigtigste er, at man kan komme ud og ind gennem paskontrollen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. september 2014 af Hijsa

Hahaha, har samme "problem" som dig. Det handler vel bare om at øve sig. :P


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. september 2014 af hesch (Slettet)

#2:  Jeg vil nu mene, at man uden at ændre håndskriftens karakter, kan pynte den med lidt flotte "sving". Disse sving er svære at lave, men øver man sig i at lave dem præcist og hurtigt, ser det nydeligt ud, og er jævnt udført, uden at ryste på hånden, så det ser ud som om man har tegnet svingene.

Underskriften bør være svær at lave, og ikke lavet med blokbogstaver så den bliver nem at efterligne.

Ulempen med disse sving er, at man nu skal underskrive fx sit kontokort, hvis underskriftfelt andrager 4 mm i højden. Skriver man udenfor her, falder spidsen af kuglepennen ned i et præget bogstav i plastikkortet, og underskriften, med dens sving, er totalt ødelagt. Jeg har af den grund praktiseret, at lave underskriften i normal størrelse ( på papir ), for derefter at kopiere den over på klart plast ( nedskaleret ), og lime dette bag på kontokortet. Banken godtog det. Men hvor mange kan lave en naturlig, vellignende underskrift på et areal, der måler disse  4 x 40 mm ?


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. januar kl. 15:37 af Boc92

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #7
12. januar kl. 08:21 af Moderatoren

#6

Sletter din reklame


Skriv et svar til: Hvordan øver man sin underskrift?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.