Almen studieforberedelse (AT)

AT- Kampen for det gode liv. Historie(A)/Idræt(C)

08. september 2014 af kildere (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude.

Jeg har valgt at beskæftige mig med emnet: kropsidealer og træning.

Jeg skal hertil lave nogle problemstillinger.

Jeg har selv tænkt på:

Hvilke kropidealer har været karakteristiske/dominerende på forskellige tidspunkter i historien, og hvad kan være forklaringen på det?

Men da jeg skal have 3, tænkte jeg på om der var nogle der kunne hjælpe mig med at finde på nogle andre.

VH. Rasmus


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. september 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

tja,

Du har sikkert læst at engang skulle man være 'rund og smækker'. I nutiden er det nok et ideal at være lidt tynd i sulet og se sporty ud. Jf. diverse DR programmer i øjeblikket er det, tilsyneladende, også et ideal at være hvid i huden.

/Lars


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. september 2014 af linekr (Slettet)

En 3. problemstilling kunne måske være, hvilke konsekvenser det har, at der er de her dominerende kropsidealer. Nogle mennesker udvikler fx spiseforstyrrelser, bliver fanatiske omkring træning og lever fuldstændig stringent efter bestemte kostregler. Det kan med andre ord havde konsekvenser for det enkelte menneske, at der er så specifikke idealer, de skal leve op til. Det kunne være interessant at belyse som supplement til de problemstillinger, du selv nævner. Men det kommer selvfølgelig også an på hvilke fag, du har valgt.  


Skriv et svar til: AT- Kampen for det gode liv. Historie(A)/Idræt(C)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.