Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Emne til SRP - Engelsk + ??

10. september 2014 af JulieMSørensen

Hej alle sammen!

Jeg skal snart vælge SRP-emne, men jeg ved ikke, hvilket emne eller fagkombination jeg skal gå efter. Jeg går efter et originalt emne, hvor engelsk kan indgå naturligt. Mine andre fag, jeg kan vælge imellem er dansk, historie, samfundsfag, billedkunst og fransk.

Jeg har overvejet meget indtil nu: alt lige fra retorik, kvindefrigørelse og identitetsdannelse til noget fantasy-genre-agtigt, myter eller religions betydning. Men det er jo meget bredt.

Er der nogen, der har lidt idéer, inspiration eller erfaring fra deres egen SRP?

Hilsen Julie


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. september 2014 af Majken93

Nu ved jeg ikke om du har nogle særlige interesseområder/styrker, men jeg er f.eks. helt vildt med sprog(videnskab), så da jeg skrev min SRP sidste år med fagkombinationen dansk og engelsk, omhandlede den det danske og engelske sprogs gensidige indflydelse på hinanden gennem tiden.
Dvs. jeg skrev om, hvordan dansk satte sit præg på det engelske sprog i vikingetiden, samt hvordan engelsk i dag påvirker det danske sprog - og så diskuterede jeg, om det danske sprog var i fare for at uddø som følge af denne massive påvirkning.
Jeg synes personligt, at det var rigtigt spændende at skrive om, og jeg kunne også godt lide at have et lidt mere anderledes emne i forhold til de mere "gængse".
 


Svar #2
10. september 2014 af JulieMSørensen

Det var en rigtig god idé! Jeg har også selv en stor interesse i sprog og sprogforskelle, så det kunne helt sikkert være en mulighed. Jeg tror, jeg vil undersøge emnet nærmere med mine lærere! Tak for hjælpen :) 
Flere bud og idéer er velkomne!


Skriv et svar til: Emne til SRP - Engelsk + ??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.