Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Valg af emne

12. september 2014 af OnceUponATime
Hej!
Jeg skal til at vælge et emne at skrive om i min SRP opgave, men jeg mangler ideer til emne.
Jeg vil gerne skrive indenfor biologi og kemi, og derfor synes jeg at det er vildt interessant at skrive om en sygdom eller noget medicin, men jeg ved ikke hvilken det skal være?
Sygdommen skal have en kemisk del, og det ved jeg selvfølgelig godt at alle sygdomme har, men her tænker jeg på en kemisk del som ikke er svær for en gymnasietuderende der blot har det på B niveau. Så det skal ikke være for indviklet, men der skal være mulighed for at finde rigeligt med litteratur. Og dermed ville det være utrolig fedt hvis I kendte et forsøg jeg kunne udføre i skolens laboratorie :)
Men det behøver nødvendigvis ikke være en decideret sygdom. Opgaven skal jo oafgrænses, så den ikke omhandler en HEL sygdom. Sådan noget som en specifik medicin er ikke et bredt emne, men jeg ved ikke hvilken medicin man kunne skrive om og så lave et forsøg til?

Tak på forhånd!

Skriv et svar til: Valg af emne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.