Dansk

Temaer og litteraturhistorisk periode i Sølvskillingen? HASTER!

13. september 2014 af Rezwan9 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hovedtema og andre temaer i H.C. Andersens "Sølvskillingen"? Og hvilken litteraturhistorisk periode er det i 1861, hvor dette eventyr blev skrevet i? Det kan vel ikke være Romantikken, eftersom "Sølvskillingen" er meget realistisk. 

Haster meget!

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. september 2014 af Luppica (Slettet)

Hej Rezwan,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og kan kun komme frem til, at det må være i Romantikken. Andet kan jeg ikke finde.
Nedenstående er et link fra hvilken hjemmeside jeg fandt det på :)

https://sites.google.com/site/danskfag/litteratur-1/litteraturhistorisk-oversigt

Mange hilsen,
Luppica.


Svar #2
13. september 2014 af Rezwan9 (Slettet)

Tak! Hvis du kender "Sølvskillingen" og har læst den, kan du måske fortælle mig, hvordan det kan være Romantikken? Det ville være en stor hjælp.

Mvh. Rezwan


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. september 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Hej

Kender ikke selv til teksten, men der er en mulighed for at det er én af Andersens mere 'interessante' tekster, dvs. at der kan være tale om romantisme. En anden tekst der lever op til romantismens genrekrav om de pirrende skyggesider ved den menneskelige eksistens er Andersens 'Skyggen' - den kender du muligvis?

Mvh 

Viktor 


Skriv et svar til: Temaer og litteraturhistorisk periode i Sølvskillingen? HASTER!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.