Samfundsfag

Hvordan skriver man en samfundsfagopge??

14. september 2014 af Sofie123123123 - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg er lige startet på 1.g og har fået en skriftlig samfundsfagopgave for, men jeg har ingen anelse om hvordan sådanne en stilles op... jeg har søgt på nette, men jeg syntes ikke helt det hjælper. 

Altså vi har fået en lang tekst (artikel) som der er tre opgaver til. Skal jeg skrive det hele som en lang tekst? eller sætte det op i 1. 2. 3. afsnit? 

håber nogen ved det :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2014 af DinosaurKaren (Slettet)

Opgaven skal selvfølgelig være sammenhængende, men man opdeler som regel i tre taxonomiske niveauer indenfor samfundsfag - det redegørende, det undersøgende og det diskuterende.

Er det opgaverne opstillet sådan, at du først skal redegøre for noget, derefter undersøge og så diskutere?


Svar #2
14. september 2014 af Sofie123123123

ja, det er den 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. september 2014 af DinosaurKaren (Slettet)

Ok 

I din redegørelse skal du egentlig bare redegøre for teksten - du skal ikke fortolke og analysere eller komme med din egen holdning. Du skal bare fortælle hvilke synspunkter teksten har.

I undersøgelsen har du måske en tabel eller to? Den skal du tolke lidt på, hvis du har sådan en.

I diskussionen skal du måske argumentere udfra et bestemt synspunkt eller komme med forklaringer på tabellens udfald. Her skal du gerne bruge de faglige begreber du har lært om emnet. 


Skriv et svar til: Hvordan skriver man en samfundsfagopge??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.