Engelsk

Became or went

16. september 2014 af Twinkypinky (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg ville bare lige høre, hvilket ord der er mest passende i denne sætning.
Er det went eller became? - Eller kan man bruge begge dele og det i virkeligheden bare er en smagssag?

"In the same second, came one of the kidnappers in and shoots me, I fell down on my knees and he points the gun at my head and then everything went black."

Mange tak! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. september 2014 af Stygotius

Du har forkert ordstilling, og du blander nutid og datid sammen.

"went" er udmærket.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. september 2014 af Stygotius

P.S.

Man ville nok sige "In that very second........."

Man bruger også tit  "....and held a gun to my head....."


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Som sagt blander du tiderne sammen og went er passende i dette tilfælde

Svar #4
18. september 2014 af Twinkypinky (Slettet)

Har prøvet at rette det, så det nu altsammen står i datid:

Stygotius - Jeg har valgt ikke at bruge "In that very second..." da det ikke ville passe ind i resten af historien.

"In the same second, came one of the kidnappers in and shot me, I fell down on my knees and he pointed the gun at my head and then everything went black."


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. september 2014 af Stygotius

"da det ville ikke passe ind i resten af historien" ?????????????????

Vi bor jo i et frit land så du kan da gøre som du vil  ....hvis du mener at du ved bedre.

Hvorfor beder du om råd når du mener at du ved meget bedre selv ???


Svar #6
18. september 2014 af Twinkypinky (Slettet)

Kære Stygotius.

Jeg bedte råd omkring went og became, ikke om indledningen af min sætning.
Hvis du ikke har forstået dette, vil jeg bede dig om at læse teksten igennem tilstrækkelige gange, indtil du forstår pointen med mit spørgsmål, da det tydeligvis handler om problemer med din forståelse og ikke min "bedre videnhed".

Derudover ville det glæde mig, hvis du ville stoppe med at kommentere i mine forumes, da jeg finder dig yderst nedladende og umoden - Især efter din optræden i en af mine forrige forums. Tak.


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. september 2014 af Stygotius

Du kommneterer af dig selv noget om "second" og mener at du ved meget bedre selv.

All right, så må du da selv rode med det.

At det foreslåede udtryk med second   ikke "passer ind i historien"  er det nok svært at få hoved og hale på..  


Skriv et svar til: Became or went

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.