Samfundsfag

Politiske forskelle mellem Hoover og Roosevelt

16. september 2014 af Mstudies (Slettet) - Niveau: A-niveau
Hej
Jeg har fået til opgave, at undersøg den politiske forskel mellem de to præsidenter Herbert Hoover og Franklin D. Roosevelt. Jeg skal
anvende viden om politiske ideologier til at analysere forskellene mellem republikaneren Hoover og demokraten Roosevelt. Inddrag eksempler fra deres taler og/eller politiske programmer.

Samfundsfag er ikke mit stærkeste fag, og når det kommer til amerikansk politik, så er jeg på bar bund !

Håber at nogle venlige sjæle kan belyse mit problem !!!!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det er faktisk et okay interessant emne som måske  kan være med til netop at vække din interesse for samfundsfag. Måske ;)

Jeg kan dog ikke hjælpe dig med andet end at sige at du bør:

Først finde hvad du kan om de politiske ideologier hos hver fløj. Læs dokumenter som dette. Så ved du hvilke synspunkter du skal lede efter i deres taler.

Når du har gjort det, så find nogle af deres taler, og belys hvad de hver især siger i deres taler som handler om økonomi, socialpolitik, sundhed eller andet. Eller krig for den sags skyld. Det kan være svært at få øje på, men værre er det heller ikke.

Du skal bare gå systematisk til værks.


Svar #2
17. september 2014 af Mstudies (Slettet)

Jeg elsker samfundsfag, men har bare aldrig rigtig haft det, før jeg kom i gymnasiet. Så derfor, er jeg bag ud i forhold til min klasse...
Tusind tak for din hjælp - det hjalp MEGET !!!!

Skriv et svar til: Politiske forskelle mellem Hoover og Roosevelt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.