Studievalg og videregående studie

5 A fag ?

17. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

Jeg vil gerne have finanslinjen, blandt andet fordi der er Mat-A og VØ-A og får så dermed også Dansk-A og Engelsk-A, da det er obligatorisk. Vil gerne have Spansk som fremmedsprog, men er det obligatorisk på A og så har jeg 5 A fag, men har hørt, det skulle være meget hårdt.

Er der en stor forskel mellem et B og A-fag ? Skal jeg tage 5 A fag, og må jeg så ikke også gange mit gennemsnit op? Er det virkelig nødvendigt, at tage 5 A fag bare fordi, så må man gange op?


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Jeg tog ikke 5 A-fag og endte ud med 12,1 i snit. Det er ikke nødvendigt at tage 5 A-fag "bare" for at gange snittet op med 1,03. Der er stor forskel på et B-fag og et A-fag.

Svar #2
18. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#1

Tusind tak for dit svar. Tager nok ikke 5 A-fag. 

Jeg må nødt til at sige, din fremtræden i bioteknologi, må der være mange der beundrer. Keep up the good work! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2014 af Stats

Er du god til tysk??? Hvis ikke så tag spansk A.

5 A fag kan du sagtens klarer. !! ;)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
18. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#3

Jeg kan ikke tysk, så jeg vælger højst sandsynligt spansk, men er det obligatorisk på A, som begyndersprog?

Jeg undrer mig meget over, om jeg skal have 5 A-fag. Synes det er ret fedt, man kan gange sit gennemsnit op til sidst med 1,03, men jeg skal også tænke på energi til lektierne/afleveringerne; ved ikke om jeg kan klare det. Er det ikke hårdt, at komme igennem 5 A-fag?


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

#2 

Tak for din positive tilbagemelding - held og lykke i fremtiden :)


Svar #6
18. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#5

Mange tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. september 2014 af Stats

Ja, det er obligatorisk at det er A niveau

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. september 2014 af Stats

Jeg er selv på finanslinjen. Kan sige dig... Det er overhovedt ikke hårdt. Det kommer selvfølgelig også an på hvor effektiv du er i timerne, om du får lavet dine lektier i god tid, osv. Kan sagtens anbefale dig at have 5 A-fag på HHX finanslinjen ;D

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #9
20. september 2014 af Koburg58 (Slettet)

#8

Regner stærkt med at tage 5 A-fag, men det kommer jeg alligevel til, da jeg ikke kan tysk og begyndersprog er obligatorisk på A.

Tusind tak for dine svar, smatty. :) Ønsker dig al held og lykke i fremtiden.


Skriv et svar til: 5 A fag ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.