Tysk

Rettelse af sætninger

21. september 2014 af cwinther (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk, men kunne godt bruge en til at se dem igennem. Håber nogle kan hjælpe.

"Samler I (på) frimærker?" -> Sammelt ihr Briefmarken?
"Nej, vi samler på mønter" -> Nein, wir sammeln Münze.
"Har man nogensinde forsøgt at løse problemet?" -> Hat man jemals versucht um das Problem zu lösen?
"Det passede overhovedet ikke; de havde ikke engang spurgt os" -> Es passt überhaupt nicht, sie hatte noch nicht einmal uns gefragen.
"Cornelia har vel nok gjort karriere" -> Cornelia hat aber Karriere gemacht
"Ekspeditricen havde aldrig hørt sådan noget" -> Die Verkäuferin hatte noch nie so etwas gehört
"Undskyld, sådan var det ikke ment" -> Verzeihung, es war nicht so gemeint.
"Det er virkelig interessant at høre sådan noget" -> Es ist wirklich interessant, wie etwas. 
"Jeg har spurgt Michael, men han sagde straks nej" -> Ich habe Michael geefragt, aber er sagte nein sofort


Svar #1
21. september 2014 af cwinther (Slettet)

Er der nogle? :)

Brugbart svar (1)

Svar #2
21. september 2014 af Tyskfødt (Slettet)

Samler I (på) frimærker?" -> Sammelt ihr Briefmarken?
"Nej, vi samler på mønter" -> Nein, wir sammeln Münzen.
"Har man nogensinde forsøgt at løse problemet?" -> Hat man jemals versucht, um das Problem zu lösen?
"Det passede overhovedet ikke; de havde ikke engang spurgt os" -> Es  Das  passt überhaupt nicht, sie hatten noch  uns nicht einmal uns gefragt.
"Cornelia har vel nok gjort karriere" -> Cornelia hat aber Karriere gemacht
"Ekspeditricen havde aldrig hørt sådan noget" -> Die Verkäuferin hatte noch nie so etwas gehört
"Undskyld, sådan var det ikke ment" -> Verzeihung, es war nicht so gemeint (eller:  .... so war es nicht gemeint)
"Det er virkelig interessant at høre sådan noget" -> Es ist wirklich interessant, wie etwasso etwas zu hören
"Jeg har spurgt Michael, men han sagde straks nej" -> Ich habe Michael geefragt, aber er sagte sofort nein sofort


Skriv et svar til: Rettelse af sætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.