Studievejledning

Gå en klasse om STX

21. september 2014 af EmmaSkole (Slettet)

Hej allesammen :)

Jeg står i følgende situation:

Jeg går i 3g og er super glad for min skole og er flittig osv. men sidste år i februar fik jeg nogle hjerte problemer hvilket gjorde at jeg lå on/off i sengen i 3/4 måneder og fik derfor slet ikke noget ud af undervisningen når jeg endelig var i skole for jeg var så udkørt og træt hele tiden. Jeg klarede kunlige exsamnerne og bestemt ikke med resultater jeg er tilfredse med. Men tænkte så at jeg bare skulle give den exstra gas her i 3g, men jeg kan simpelhen ikke følge med! Jeg er simpelhen gået glipaf for meget i 2g :(

Men her er mit spørgsmål så: For min far er lærer og har skrevet til en studievejleder, om det er muligt at jeg han blive flyttet til et andet gymnasium og så begynde direkte på 2g nu? For mig er det ligegyldigt om jeg kan få lov til at tage eksamnerne igen i slutningen af året! Jeg ønsker blot at kunne følge med, og være mere parat til 3g.??

Mvh Emma 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2014 af Heptan

Det er ikke utænkeligt, men du må snakke med det andet gymnasium og spørge om de vil have dig :-)


Svar #2
21. september 2014 af EmmaSkole (Slettet)

Hov min fra har snakket med en stuievejleder som sagde, at det slet ikke var muligt ?!? Er det blot at ringe og snakke med dem ? :) Er der nogen regler forom man må gå om eller ej ? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. september 2014 af allan_sim

#0.

Du har ikke ret til at gå om, men den modtagende skole kan godt vælge at acceptere det. Det er altså helt deres afgørelse. De generelle regler der gælder, er for det første, at du kun kan gå om på samme klassetrin én gang, og at du højst må bruge 5 år at færdiggøre STX, dvs. at du samlet set højst må gå om to gange (som så er på forskellige klassetrin).


Skriv et svar til: Gå en klasse om STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.