Tysk

Hvem er dit forbillede/idol ?

22. september 2014 af lineankersen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa :-)

Jeg skal lave en tyskopgave, hvor jeg skal beskrive mit forbillede. Jeg har ikke selv noget forbillede, så jeg vil lige høre om der er nogen som har et forbillede/idol, og hvorfor det lige netop er den person?
Det kunne være super med lidt inspiration til, hvem/hvad jeg skal vælge som forbillede

- På forhånd tak for hjælpen!


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2014 af linekr (Slettet)

Rosa Parks er mit forbillede. En inspirerende og stærk kvinde, der blev symbolet på afroamerikanernes kamp for lige rettigheder i USA (borgerrettighedsbevægelsen), da hun nægtede at afgive sin siddeplads i bussen til en hvid mand (på det tidspunkt var de forreste pladser i busserne forbeholdt hvide mennesker - afroamerikanerene skulle sidde baggerst). Hun blev anholdt og i sympati med hende, boykottede alle afroamerikanerene busserne, hvilket medførte at busselskaberne var ved at gå konkurs, og reglerne blev lavet om, så afroamerikanere ikke længere skulle sidde baggerst eller afgive deres plads til de hvide. Indtil hendes død kæmpede hun indædt for afroamerikaneres rettigheder og var aktiv i borgerrettighedsbevægelsen. For mig er hun et helt igennem beundringsværdigt menneske, der turde kæmpe for det hun troede på - uanset konsekvenserne. Overvej at skrive om hende. Der er tonsvis af information på nettet :)


Skriv et svar til: Hvem er dit forbillede/idol ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.