Bioteknologi

Biotek aflevering HJÆLP!:O

22. september 2014 af ejejejej (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg skal snart aflevere en biotek aflevering og jeg har rigtig svært ved den. Det er det gamle eksamenssæt 2012, maj, opg. 3. Så hvis der er nogen der sidder inden med svarene, ville jeg være rigtig glad for hvis I ville dele dem/sende dem.

Det drejer sig om spørgsmålene, men nogle af spørgsmålene har min lærer selv lavet - vedhæftet.

Tak på forhånd

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Du har vel selv et bud på B-lymfocytternes funktion?

Svar #2
23. september 2014 af ejejejej (Slettet)

Jo, men er i tvivl om B-celler og B-lymfocytter er det samme?


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Det er det. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

En modnet B-celle eller B-lymfocyt kaldes for en plasmacelle. Modningen af B-lymfocytter sker i medulla ossium (knoglemarven).

Svar #5
24. september 2014 af ejejejej (Slettet)

Okay, tak. Jeg er også i tvivl om 2. spørgsmål - hvor man skal beskrive den nederste del af proteinet fra B-celler? og hvilke aminosyrer, der sidder på denne overflade. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Du har ikke vedlagt figuren, men kun opgaveteksten - vedlæg den, så hjælper jeg gerne. 


Svar #7
24. september 2014 af ejejejej (Slettet)

Nåå ja, her kommer den

Vedhæftet fil:Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #8
24. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Ja, hvilke atomer kan du se på tegningen? Når du har fundet ud af det, så benyt dit opslagsværk, hvor du kan se, hvilke aminosyrer der indeholder disse atomer. Især et af disse atomer forekommer sjældent i aminosyrer. 


Skriv et svar til: Biotek aflevering HJÆLP!:O

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.