Fysik

Hjælp til rapport om vandets fordampningsvarme, resultatbehandling

22. september 2014 af yasminadem (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg er nu nået til resultatbehandling i min rapport, og ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igennem. Rapporten er vedhæftet.

Håber bare en eller anden kan hjælpe mig igennem :)

Det haster virkelig!


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2014 af peter lind

Du skal bruge at til tidspunktet t har dyppekogeren leveret energien E = P*t Denne energi skal du gå ud fra udelukkende er brugt til at fordampe vandet, hvis masse du har målt


Svar #2
22. september 2014 af yasminadem (Slettet)

Jeg er ikke helt med...


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. september 2014 af mathon

Hvor der kan konkluderes:

                                          E=c\cdot \Delta m          hvor c er proportionalitetsfaktoren
                                         

                                          c=\frac{P\cdot t}{\Delta m}                 kaldes vandets fordampningsvarme
                                                                               \left [c \right ]=\frac{kJ}{kg}
 
 


Svar #4
22. september 2014 af yasminadem (Slettet)

Jeg forstår stadig ikke, hvordan jeg kommer igennem hele resultatbehandlingen. Det der hjælper ikke helt...

Har ikke fået nogen ordentlig forklaring på noget, er endt med en rigtig dårlig lærer. 

Er de stykker resultatbehandlingen, eller hvordan kan det hjælpe?


Svar #5
22. september 2014 af yasminadem (Slettet)

Jeg har virkelig brug for hjælp! Er der ikke en der er sød a forklare sammehængen med de formler, og min rapport??? :(


Skriv et svar til: Hjælp til rapport om vandets fordampningsvarme, resultatbehandling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.