Studievejledning

Spørgsmål om tage 2g om

23. september 2014 af sahsa (Slettet)

Hej 

jeg har det problem at jeg har valgt, matematik b, men er ikke god til det så det vil resultere i dårlige karakter  til sommer, da jeg kan komme op i både skrift og mundligt. Det ødelægger totalt mit gennemsnit totalt. Det er var dsv. forsent at skifte fra det til et andet fag. 

Jeg har tænkt på at forsættee i 2 g indtil sommer og tage den om eller hvad skal jeg gøre.


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. september 2014 af Heptan

Du kan gå 2.g om, men du skal først overveje om ikke det er spild af tid. Mange videregående uddannelser kræver ikke et gennemsnit over 2,0 og det kan måske betale sig at blive færdig "til tiden", eller evt. læse ekstra op på matematik (du kan spørge alt det du vil herinde). To karakterer har ofte heller ikke så stor betydning for karaktersnittet, da de fleste karakterer bliver givet i 3.g

Men det er helt op til dig, og hvis du gerne vil have et godt snit og nogle andre fag, så husk at meddele din skole det i god tid, eller spørg din studievejleder


Skriv et svar til: Spørgsmål om tage 2g om

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.