Debat

Ikke havde mat fag i 2mdr!!

23. september 2014 af Hansihh (Slettet)
Jeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måneder)! Vi er kommet langt bagud i matematik, hvilket skyldes læreren eller skolen. Det helt nederen! Jeg forventer at vi får 5 sider eller sådan noget næste gang vi får ham. Hvorfor så meget?! Vi har jo 8 andre fag samt lektier/afleveringer!!! Det er da skandaløst at HTX, som er kendt for sine matematik og faglighed, men ikke har styr på en lærerer?! Hvad kan jeg gøre for ikke at hives bagud sammen med klassen? Hjælp

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

Er der allerede gået 2 måneder af skoleåret?

Du har vel bøgerne, så du selv har kunnet læse pensum igennem og regne relevante opgaver i den forløbne tid?


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. september 2014 af MaibritG

Ofte er HTX ikke præget af ugentlige afleveringer som STX er, men derimod større kursusopgaver i stedet for, der ikke nødvendigvis tager hensyn til andre lektier. Men det er under al kritik, at I ikke har regelmæssig undervisning. Jeg vil anbefale, at I som klasse indgiver en klage til rektor omkring det, og eventuelt, at du selv begynder med lidt selvstudie.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #3
23. september 2014 af Stats

SKOLER!!! FØJ!! IGEN BLIVER MATEMATIKKEN NEDPRIORITERET!

En af det vigtigste fag, bliver behandlet med ligegyldighed.. Aner ikke hvad jeg skal sige... KLAG FOR FANDEN!!! KLAR TIL REKTOREN/LEDELSEN

Men Maibrit og Andersen.. Man skal heller ikke i dag kunne regne... Man skal bare have et CAS værktøj.. Det er det vi/mange studerende for proppet i hovedet når vi begynder  (gymnasium)... Føj skoler!

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. september 2014 af MaibritG

#3, Det kræver trods alt lidt matematisk forståelse at arbejde i MathCAD på HTX. Det er ikke bare plug and play. Hvordan det er på STX, HF og HHX skal jeg ikke kunne udtale mig om.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. september 2014 af Heptan

Skift skole og spred dårlige rygter om gymnasiet :P


Svar #6
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Vi skulle have ham igår men, han melde sig "syg" igen samme dag.... Sapsuseme dårligt af HTX "den mest faglige gym..

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. september 2014 af MaibritG

Igen, så gå til jeres rektor med en klage frem for at bruge krudt på brok her på Studieportalen. Det ændrer først noget, når I som klasse klager over det.
 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #8
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Klassen vil ikke, jeg vil heller ikke, idet det ikke er mit problem, men konterens eller hvem ellers er ansvarlig. Det er nemlig nærmest tilgrint...


Svar #9
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Hvad angår Andersens forslag, er jeg ikke så drifthandlig i selvstudie


Brugbart svar (0)

Svar #10
25. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#8

Det er svært at forstå, hvad du skriver. Hvad betyder "konterens"?


Brugbart svar (1)

Svar #11
25. september 2014 af MaibritG

#8, Jamen så ser jeg lidt dit indlæg som "fis i en hornlygte". Det er jo netop blevet DIT problem, da du ikke formår at være selvstuderende (og det bør du egentlig heller ikke) og samtidigt ikke selv mener, at du får den korrekte undervisningen.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #12
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Jeg sagde ikke noget om at jeg ikke fik ''den korrekte undervisning''. Men at matematik timer mangler.

#8 kontorets*


Brugbart svar (0)

Svar #13
25. september 2014 af MaibritG

#12, Så får du vel heller ikke den korrekte mængde undervisning eller den korrekte undervisning, da du jo netop nævner at du/I er kommet langt bagud i matematik jf. #0.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #14
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Præcis, hvilket ikke er mit skyld...


Svar #15
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

#3 Fuldstændig enig!!!


Brugbart svar (0)

Svar #16
25. september 2014 af MaibritG

#14, Nej, men du/I har altså selv et ansvar for at gøre ledelsen, dvs. rektor, opmærksom på problemet for ellers sker der nødvendigvis ikke noget. De eneste "tabere" i den sag, er Jer studerende/elever for det er Jer, der potentielt kan ende med en dårligere karakter (og dermed ringere faglighed) eller, at I lige pludselig står i en situation, hvor I får undervisning efter klokken 16-17 stykker for, at I kan nå hele pensum til tiden.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #17
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

Har lige snakket med en lærerer fra skolen. Hun mente at det ikke var noget problem, og at jeg/vi ikke skulle tænke over, for at nå de lektioner skulle andre fag skiftes med matematik faget. Men det er da stadig kontorets skyld for ikke at skaffe vikar eller ny lærer. Så det kommer til at gå over vores andre fag, som er skolens skyld (og for dårligt). Hvis jeg skulle lytte til dit ''råd'' og gå til kontoret og klage, tror jeg næppe at kontoret vil lytte til kun én. Ergo kan jeg ikke gøre noget.


Brugbart svar (0)

Svar #18
25. september 2014 af Stats

Jeg tænker at, hvis du er utilfreds med din karakter:

Bilag 21 eller 22 (Reglerne for Mat A og B)
Evalueringen baseres på:
– skriftlige prøver og test
– skriftlige opgaver
– projektrapporter
– mundtlig fremlæggelse
– aktiv deltagelse i undervisningen.

Kan du argumentere med, at  Matematik B ikke kan bedømmes på en fornuftig måde. Såfremt i §65 siger at man skal have 285 timer... Hvis en opgradering fra B til A, så skal der tillægges 125 timer (§ 65, stk. 2)

Desværre, så siger §69, at 7% kan indgå som interne prøver, interne evalueringer osv.
Såfremt §69 stk 2, siger også at ledelsen selv bestemmer hvordan tiden skal fordeles...

Til dette kan du argumentere med at §62 stk 4, siger at elevens arbejdsbyrde skal fordeles jævt

Du kan klage inden for 2 uger efter lederens afgørelse. Hvis lederen ikke giver dig medhold i sagen, så skal/kan du inden 2 uger afgive en klage, hvor i du beskriver hvilke paragraffer og bilag som du mener der ikke bliver overholdt... Nu skriver lederen sin forklaringen, hvor du har en uges frist til at kommentere på hans redegørelse. Dine kommentare tager ledelsen sammen med din klage, og hans redegørelse, og sender vider ind til undervisningsministeriet... Og derfra besluttes om du har ret eller ikke :)

Men prøv nu lige at høre din leder/rektor, om der er en fornuftig årsag..

Du kan ellers selv prøve at finde flere punkter i loven, som er i strid med den måde han køre skolen på
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152550#Bil22

Men husk på!! Han er også et menneske, og tal med ham først. Stille og roligt, og forklar ham hvad du vil gøre, hvis ikke han finder en løsning.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #19
25. september 2014 af Stats

#4

Nej...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #20
27. september 2014 af anonym000

Ad #0 

Jeres rektor burde stå i en af Malawis slumkvartere og sælge plastikposer.

Der er mange ting, der er galt med de danske gymnasier.

I det mindste bliver kreationismen ikke undervist som et faktum ligesom man gør i Guds eget land: USA.

- - -

...............


Forrige 1 2 Næste

Der er 24 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.