Engelsk

Engelskaflevering i form af eksamenssæt

23. september 2014 af LordBendtner - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg står med en engelskaflevering, som er lidt svær og jeg har desuden ikke haft tid før nu. Kan jeg få hurtig hjælp til nogle af spørgsmålene?

A-opgaven

1. After discussing the matter over lunch, decided they to close the deal immediately
- den skal skiftes til "After discussing the matter over lunch, they decided to close the deal immediately", men hvorfor?

2. In new and trendy hotels the furniture are often designed by fancy designers.

3. After a long and detailed introduction the novel suddenly springed to life.

4. Many companies employ people which main task is to attract interest from China.

5. Over a period of three years, taxes are gone up by 4 %

6. She works in a bookshop, and her brother is student at Leeds University

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. september 2014 af Stygotius

På engelsk har man altid (næsten) ligefrem ordstilling (= subjektet før verballeddet)


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2015 af tju (Slettet)

Jeg sidder og læser op til engelsk skriftlig eksamen, som er i morgen og sidder med samme sætninger. 
Har dog kun proplemer med 3'eren og 5'eren. 

3. After a long and detailed introduction the novel suddenly springed to life.

5. Over a period of three years, taxes are gone up by 4 %

Jeg ved, hvad fejlene er, men kan ikke helt komme på en god forklaring rent grammatisk. I 5'eren tænker jeg dog, at det må være "have gone up" fordi man taler om de forhenværende 3 år og altså datid. Men jeg er ikke helt sikker. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. maj 2015 af Stygotius

3.  Man skal bare kunne bøje verbet "spring" og vide at det i datid er "sprang"

5. Dette spørgsmål har intet med nutid eller datid at gøre..Den normale måde at danne engelsk førnudtid og førdatid på i aktive sætninger, er at bruge hjælpeverbet "have'". 


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. maj 2015 af tju (Slettet)

#3 

Til sætning 3 ville jeg bare ikke mene, at spring overhovedet gav nogen mening, når man kigger på betydningen af sætningen. 

Og jeg forstår vist ikke helt din kommentar til sætning 5. Måske er det et dumt spørgsmål, men hvorfor skal det være førnutid?


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. maj 2015 af Stygotius

3. "spring to life" er et helt almindeligt udtrryk på engelsk.

5   Du havde jo selv brugt førnutid. Når man ikke bruger et bestemt udtryk for tid, om noget i det forbigangne, bruges normatl førnutid og ikke datid. (som på dansk) Det hedder ikke "Jeg har set Peter i går", men "Jeg så Peter i går".


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2015 af Superstjernen (Slettet)

Hvad med sætning 6?

Jeg ville sige der mangler en artikel ''a student''

Men hvordan kan den fejl forklares? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. maj 2015 af Stygotius

Ja for søren. Det har superstjernen da helt ret i.

Man kan forklare det således: På en gelsk behandles navne på erhverv som at de betyder 'en ud af mange lignende'   "He is a baker" betyder at han er en bager ud af dem der er bagere.


Skriv et svar til: Engelskaflevering i form af eksamenssæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.