Studievalg og videregående studie

Fysioterapeut uddannelsen

24. september 2014 af letitbe (Slettet)
Hej
Er der nogen der går på en af fysioterapeut uddannelserne?
Fx Metropol, Hillerød, Roskilde..?
Jeg vil spørge jer hvilke erfaringer i kom ind på.
Jeg har 3 erhvervsjob på mit CV - Undervisning i dans, fuldtidstjener på restaurant og pædagog i en ungdomsklub.
Jeg mener selv at alle 3 er relevante da de omhandler mennesker i alle aldre.
Er i nogle/kender nogle der "kun" er kommet ind på 3x erhvervsarbejde (i så fald hvilke?)
Eller har i fornemmelsen af at det ikke er nok og at man SKAL fx have været på højskole eller i udlandet?

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2014 af dannysannem

Jeg har ingen erfaringe med selv at komme ind på fys.uddannelsen. 

Men jeg vil tillade mig at foreslå dig noget, som kan give noget nyt til dit CV. Ehvervsarbejde, som du har rigeligt af er jo kun een ud af de 5-6 punkter, som de lægger til grund for sortering i optagelsen på kvote 2. Du kunne overveje at tilføje et højskoleophold til dit CV.

På Rønde Højskole, hvor jeg arbejder, har vi en sygepleje-/medicinlinje, som måske kunne være noget for dig. http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/. Vi har en del elever der gerne vil være fysioterapeuter og kommer her for at samle point til kvote 2 - og selvfølgelig også for en masse andet :-)

Ellers kan det være nogle andre højskoler har naget anet interessant.

Mvh Danny Sannem, Infromationsmedarbejder på Rønde Højskole


Svar #2
26. september 2014 af letitbe (Slettet)

Jeg har hverken tid til højskoleophold eller udenlandsophold pga. mit arbejde som underviser på en danseskole, men tak for svar!
Nogle andre som er kommet ind på uddannelsen? :)

Skriv et svar til: Fysioterapeut uddannelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.