Debat

Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?

25. september 2014 af snylt (Slettet)

Hej

Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag.

Spørgsmål:

1. Vil det sige at det ikke er klasseeksaminer der er ? Fx, den ene elev får måske noget andet end den anden?

2. Hvor stor er chancen for, at man IKKE kommer op til nogen eksaminer i 1.g?

3. I så fald man nu kommer op, er det så kun ens C-fag, som man kommer op i?

4. Lad os sige, at jeg får 4 i mundtlig og 4 i skriftelig (årskarakterer i fysik) men jeg derimod dumper til eksamen - består jeg stadigvæk?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

3. De prøver, der indgår i eksamensresultaterne til studentereksamen, er afsluttende prøver i fagene. Da det kun er C-fag, der afsluttes i 1.g, er det kun C-fag i 1.g , der kan bidrage til resultatet for studentereksamen.

4. Hvis der leveres et -03 ved den mundtlige eksamen, er fagets særskilte resultat for studentereksamen da

        (4+4-3)/3 = 5/3 < 2

dvs. faget er ikke bestået. Hvis der er et beståkrav til dette fag i C-niveau på en uddannelse, hvortil der søges om optagelse med en sådan eksamen, må dette beståkrav honoreres ved at bestå faget på et suppleringskursus efter at gymnasieuddannelsen er afsluttet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. september 2014 af Hansihh (Slettet)

#0 Er klar over det ikke har at gøre med spørgsmålet. Jeg er nysgerrig om hvordan det gik med introturen?


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. oktober 2014 af AA00 (Slettet)

1. Ja det er muligt. Jeg havde en blandet klasse i 1.g, så halvdelen af klassen skulle op til samfundsfag, mens de andre, der havde det på A, ikke skulle. Men mediefag var også blevet valgt, så det skulle jeg op i. Så vidt jeg husker, var der nogle i klassen, som båede havde mediefag og samf c, men de skulle kun op i samf.

2. Det er svært at sige. Som jeg sagde i spørgsmål 1. så er det muligt at klassen ikke deler de samme retninger eller valgfag. Hvis jeg skulle dømme, udefra mine oplevelser, så ville jeg sige, at du skal regne med at komme op i 1 eksame.

Andersen11 svarede 3. og 4.


Svar #4
14. april 2015 af snylt (Slettet)

Vil bare ikke op til eksamen i fysik C da jeg ikke er stærk dér, og så kan jeg risikere at få en middelmådig eller dårlig karakterer, der ikke glimter på mit gennemsnit.

Håber på ingen eksaminer i år for lige at slappe af.


Skriv et svar til: Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.