Studievejledning

Er jeg gal på den?

25. september 2014 af jedaijn (Slettet)

Hej, er startet på HTX, indtil videre følger jeg i alle fagene. Men i kemi faget forstår jeg slet ikke noget, jeg spørger men får forklaring over mit niveau, har spurgt halvdelen af klassen, de forstår heller ikke noget. Jeg er ikke god til kemi pga i folkeskolen havde jeg en dårlig lærerer, som hele klassen klagede over. Vi klagede til kontoret men de gjorde ikke noget, læreren lærte os nærmest ikke noget, hun havde travl med at ''finde'' den rigtige læreringsmetode. Dvs vi var hendes forsøgskaniner! og når vi spurgte efter forklaring, gentog hun bare det samme, uden at omformulere det! Det endte med at vi ikke lærte noget. Desværre lærer læreren stadig i skolen!

Nu er jeg i HTX og skal bruge det hun burde have lært os. Jeg kan slet ikke følge med da niveauet der bliver undervist i er langt over mit. Også kan kemi faget trækkes som eksamens fag, som jeg slet ikke ønsker. I de 2 måneder har jeg ikke lært en skid! Hvordan skal jeg komme på klassens bane?

OBS Mit klasse i HTX synes også at kemi læreren ikke kan finde ud af at forklare, nu støttede jeg på det samme problem som jeg havde!!!

Hvad skal jeg gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du skal sætte dig ned og tage ansvar for din egen læring.

Læs i bogen til du forstår tingene. Det er IKKE din lærers ansvar at du lærer i gymnasiet.

Du er nødt til at ændre grundindstilling ellers klarer du dig aldrig. Du kan ikke bare sidde og vente på at få skovlet skills ind i hovedet.

Køb en privatlærer til at få dig op på niveau og så hold fast i bøgerne bagefter.

Brugbart svar (0)

Svar #2
25. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Det hele er i bund og grund et spørgsmål om selvdisciplin efter min mening, som #1 også kraftigt antyder. 


Svar #3
25. september 2014 af jedaijn (Slettet)

Skal jeg oppe i kemi eksamen eller er det kun muligt? Hvis det kun er muligt hvor stor er sandsynligheden for at jeg skal? Og hvis jeg ikke kommer oppe dette år, skal jeg næste år eller er det også muligt?

Jeg har fået vide at kemi bliver til valgfag i 3.g


Skriv et svar til: Er jeg gal på den?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.