Studievalg og videregående studie

Hjælp til valg af studieretning

27. september 2014 af Joe11111 (Slettet)

Hej Jeg står i en mere problematik sitiaution.

Jeg går i 1.g og skal snart vælge endelig studieretning. Jeg vil gerne have MatA og enten Kemi/FysB eller BiotekA, men hvad skal jeg vælge? Fordi ved jo ikke hvad biotek er, da det ikke er et fag man som sådan har haft. Men som jeg har forstået det er det en blanding af kemi og biologi? 

Jeg elsker kemi og biologi nemlig så er biotek mon det bedste valg? Men jeg elsker også naturgeografien, men kan ikke få naturgeografi på B-niveau, som jeg vil, hvis jeg tager en naturvidenskabelig studieretning. 

Hvis jeg tager linjen: Fortsætter Tysk A + Engelsk A, hvilket jeg også virkelig godt kan lide (ved nu ikke om jeg kan tyskA men jeg kan vel hvis jeg tager mig sammen?)  kan jeg få naturgeografi og matematik på b-niveau  og kemi på c, hvilket også lyder fedt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. september 2014 af Heptan

Du kan jo også vælge kemi B og biologi ved siden af hvis du har lyst

Det kommer vel an på hvilke studieretninger din skole tilbyder, og om de tilbyder naturgeografi


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. september 2014 af josefinehamgaard (Slettet)

Du kan vælge Mat A - Fys B - Kem B
Herunder indgår biologi på C. Du kan vælge at opgradere dit engelsk til A niveau, hvis det er.

Men hvis du prioriterer de naturvidenskabelige fag, skal du helt sikkert tage en naturvidenskabelig studieretning - enten Mat A - Fys B - Kem B eller Biotek A - Mat A - Fys B.

Bioteknologi er en kombination mellem kemi og biologi.

Følg dit hjerte og held og lykke.


Svar #3
27. september 2014 af Joe11111 (Slettet)

De tilbyder naturgeografi som valgfag kun undtagen Tysk fortsætterA+ENgelskA hvor der er naturgeogrfi på linjen også 


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. september 2014 af Heptan

Hvis du kan lide naturvidenskab, så sørg for at have mulighed for at få en af følgende fagkombinationer (du kan evt. vælge på lavere niveau, og så vælge det højere niveau som valgfag)

Mat A, Kemi A, Fysik B

Mat A, Kemi B, Fysik A

Mat A, Biotek A, Fysik A

Mat A, Biotek A, Kemi A

De skal bruges, hvis du vil læse fx kemi på universitetet.


Svar #5
27. september 2014 af Joe11111 (Slettet)

I know. Men jeg har ikke tænkt mig at læse medicin altså jeg mener det kunne være fedt, men stræber mere efter noget som laborant. 


Skriv et svar til: Hjælp til valg af studieretning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.