Biologi

ATP i planter!!!

28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Når der sker fotosyntese bliver der lavet glukose. Planten omdanner så glukosen til ATP under respiration, men hvad bruger planten ATP til????


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Hvad tror du selv? 


Svar #2
28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

Okay


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Nej, det er ikke korrekt....

Svar #4
28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

Prøv at lade være med at være så flabet og giv mig et ordenligt svar. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Prøv og kom med dit eget bud og hold en ordentlig tone. Efter nærmere omtanke må du selv slås med dette (simple) spørgsmål.

Svar #6
28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

Okay. Ud fra dit navn, kan jeg se du er 95 - dvs 3 år ældre end mig. Går ud fra du er 18-19 år, mens jeg stadig kun er 15 år og lige kommet på gymnasiet. Det er vel nemt for dig at sige ATP er nemt min kære og kloge ven....


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

Ja, det er det, og jeg vil gerne hjælpe dig, hvis du kan komme med dine egne bud i stedet for at tro, at studieportalen er en gavebod, hvor svarene bliver serveret.

Svar #8
28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

Jeg går ud af, at ATP er noget der fordeler energien rundt i de steder, hvor der ikke sker fotosyntese i planten. Det er det eneste svar, jeg kan give dig


Brugbart svar (0)

Svar #9
28. september 2014 af Hippocampus (Slettet)

ATP er alle levende organismers fælles energivaluta. Det fungerer som et effektormolekyle, og når det spaltes i en plantecelle frigives store mængder energi, idet phosphatbindingerne i ATP er meget energirige. ATP skal bruges til cellereplikation, membrantransport - altså stort set alle energikrævende processer, der foregår i levende organismer skal bruge ATP.

Svar #10
28. september 2014 af FrederikJensen123 (Slettet)

Det er lidt for indviklet, det du skriver. Kan du ikke prøve at komme med et mere simpelt svar?


Skriv et svar til: ATP i planter!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.