IT

Netwærk

28. september 2014 af mirac - Niveau: C-niveau

hej

jeg sidder med en opgave som lyder illustrere det komplette netwærk og vis hvordan det hele hænger sammen.

det er således at jeg har at gøre med 18 computer på et hovedkontor med to stor printer, og 2 computer i hver butik (i alt 3 butikker) samt 2 kasseterminaler i hver butik , nogen der kunne hjælpe med hvordan det hele skal hænge sammen -?


Svar #1
28. september 2014 af mirac

er der ingen der kan give nogen hint..?


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. september 2014 af hesch (Slettet)

Du skal finde nogle passende protokoller, men henseende til kommunikationhastighed, afstand mellem enheder, robusthed overfor omgivende støj, potentialeforskelle mellem enheder, osv.  ( En USB-forbindelse over en strækning på 500m dur ikke ).

Med kendskab til disse protokoller, kan du konfigurere et stjernenet, ringnet eller andet.


Svar #3
28. september 2014 af mirac

tak for svaret men jeg havde tænkt et server hvor 18 computer var bundet til, en roter som de også er bundet til, samt printer og scanner, men er i tvivl om hvordan det skal være i butikkerne,.? nogen ideer.?


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. september 2014 af hesch (Slettet)

Hvis butikkerne er spredt i Jylland, på Fyn, er det jo ikke sådan, at trække sin egen forbindelse. Man bruger vel en internet-forbindelse ?

Hvorfor vil du forbinde en router til de 18 computere på hovedkontoret. Serveren kan vel selv fordele/indsamle "posten" i et lokalt netværk. Så kører tingene lidt hurtigere.


Skriv et svar til: Netwærk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.