Afsætning

afætning aflevering

28. september 2014 af somayeh1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej allesammen har et kæmpe roblem! det mit første år på hhx og mit første gang jeg har afsætning. vi har fået en aflevering for som jeg ikke forstår helt, og vil gerne have hjælp og vejledning til det..
den skal afleveres på torsdag, så håber jeg få svar hurtigst muligt. :)

Vedhæftet fil: afsætning aflevering.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. september 2014 af Stats

Hehe. Grunden til at de fleste har svært ved afsætning, er fordi at der ikke er et facit..
Iøvrigt, så er det kun Købsbeslutningsprocessen, køberoller og købstyper der indgår i købsadfærden og resten som Kulturelle, sociale, personlige og psykologiske er med til at påvirke købsadfærden...

Prøv at besvare disse spørgsmål:
•Hvem er køberen?
•Hvor køber kunderne?
•Hvornår køber kunderne?
•Hvor meget køber kunderne?
•Hvem påvirker kunderne?
•Kommer kunderne igen?

For at besvare ovenstående er det en god ting at få analyseret købsadfærden som beskrives senere.

Hav hele tiden S-O-R modellen ved dig... (S-O-R = Stimuli-Organisme-Respons)

Stimuli(påvirkning)

Reklame
Venner
Internet
Facebook
Butiksvindue osv.

Reklame, internet, Facebook, venner og Butiksvindue er alle former for en hvis forstand promotion.

Organisme(forbrugeren)

Alder
Behov
Motiv
Uddannelse
Økonomi
Holdning

Alt dette har en virksomhed ikke indflydelse på, men de kan prøve at tilrettelægge promotion så godt, at den rammer et eller flere af ovennævte.

Respons(reaktion)

Undersøgelser i blade
Undersøgelser på internettet
Beslutning om produktet (Køb/ikke køb)

Din lærer giver dig denne information:
[...] interessen for en film opstår, man hører om filmen fra tv eller venner, som allerede har set filmen, man laver en aftale med en ven om at se filmen, man bestiller billet over nettet, man aftaler mødetid og sted med vennen, man køber slik og popcorn, man ser filmen og man snakker om filmen bagefter.

Købsadfærdsanalyse
Forhold som påvirker købsadfærden: kulturelle, sociale, personlige og psykologiske.

•Kulturelle forhold
   - Kultur
   - Subkultur
   - Socialklasse

Mit bud er, at kulturen generelt i Danmark, dvs. værdier, normer og traditioner m.m, viser sig som, at vi i større og større grad gerne vil have mere frihed mere nemt  samt sjovt...

Af subkulture kan der nævnes mange. Dette kommer helt og særdeles an på hvilken film der er snakke om her. Hvis der er tale om en tegnefilm, så kan det være gruppen 12-15 år. Hvis det er ang. rap (8 mile), så kunne det tilhøre gruppen hiphoppere, skinheads osv.

Den sociale klasse er der ikke så meget at snakke om her. Man kan måske tillade sig at sortere de aller mest rigeste og stressede fra, og de aller mest fattigste og stressede fra... (Ville en topleder der arbejder 69 timer om ugen gå i en biograf?? og ville en vegabond/hjemløs gå i biografen, der må skrabe penge sammen hele dagen, for at få et måltid mad??)

Sammenfatning: Kultur: Man vil i Danmark have mere frihed, det skal være nemt og sjovt. Hvilken film genre og subkultur hænger meget nøje sammen. De aller mest fattigste og rigeste/hårdt arbejdene vil her blive sorteret fra (Der kan være flere løsninger. Såfremt er besvarelsen ikke udtømmende, dette er kun nogle af de tanker jeg har gjort mig mht. kulturelle forhold)

Prøv selv, gider ikke at skrive mere.....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: afætning aflevering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.