Biologi

Hjællp ang. spørgsmål :)

29. september 2014 af LeneKra32 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej studieportalen

Er der nogle som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålene nedenunder? :

1. Hvorfor bliver der i Danmark (og resten af verden) konstateret flere og flere tilfælde med diabetes og hvordan kan dette bremses?

2. Hvad man kan bruge viden om blodsukkeret og dets regulering til?

3. Hvorfor er det en dårlig idé at fætre/kusiner får børn sammen og hvad forstås ved indavl?

Hvis der er nogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål vil jeg være mere end glad

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. september 2014 af BObama (Slettet)

Har du selv forslag til svar?


Svar #2
29. september 2014 af LeneKra32 (Slettet)

Ja, men de er ikke helt uddybende. Til spørgsmålet 1, kan jeg sige, t der er flere og flere der bliver 'fede' hvilket resulterer i diabetes. Desuden er det, at man ikke laver motion en stor faktor i sygdommen.

Man kan bruge viden om blodsukkeret og det regulering til at behandle andre sygdomme (der måske vil forekomme) i fremtiden

3'eren kan jeg ikke rigtig finde noget til.

Jeg vil  blive mere end glad hvis der var nogle som kunne give mig svar der var uddybende.


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. september 2014 af BObama (Slettet)

1) Ja livsstil er absolut en vigtig ting. Overvægt og inaktivitet er her vigtigt i forhold til diabetes type 2. Desuden betyder det også noget at der er øget fokus på sygdommen. Man har således ændret på kriterierne for at have diabetes og samtidig er man mere opmærksom på sygdommen.

2) Reguleringen af blodsukkeret er helt basalt for forståelsen af sygdommen og for den behandling man tilbyder.

3) Et hint: Det har noget at gøre med at der sker ophobning af gendefekter i familiestammer. Hvis man ikke får disse defekter "fortyndet" ved at blande sin genpulje med andre familier begynder disse defekter at blive symptomatiske. Søg på indavl.


Skriv et svar til: Hjællp ang. spørgsmål :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.