Studievalg og videregående studie

HJÆLP

06. oktober 2014 af Saraah91 (Slettet)

Kan jeg arbejde som farmakonom efter at jeg har afsluttet bachelor i farmaceut uddannelsen? HJLÆP gerne med et link som jeg kan bruge som dokumentation.
Det HASTER


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

det kommer jo an på om du kan få nogen til at ansætte sig. Om de tror på at du har de rigtige kvalifikationer. Umiddelbart mangler du jo noget almindeligt butiks-elev-kendskab, det har du vidst ikke haft meget af på universitetet.

Hilsen Lars


Svar #2
06. oktober 2014 af Saraah91 (Slettet)

Hej
Jeg har haft studiejob på apoteket, og have meget kendskab og erfaring, men jeg vil gerne vide om jeg MÅ arbejde som farmakonom efter bachelor uddannelsen? Er det lovligt eller må man først arbejde som farmakonom efter studieopholdet i kandidat som farmaceut-studerende? jeg har nemlig fundet en, der gerne vil ansætte mig som farmakonom efter bachelor, men hun vil gerne være sikker på om det er lovligt? Hvor kan man læse om det? et link? hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

jeg anerkender at situationen er atypisk. Jeg har, måske derfor, ikke kunnet finde noget der siger du ikke må. Hun må da vide om det kræver en autorisation eller lignede. Hvis jeg læser om farmakonom på ug.dk, så synes jeg det ligner en forklædt HK uddannelse indenfor butik (og derfor ingen problemer).

Hilsen Lars


Svar #4
07. oktober 2014 af Saraah91 (Slettet)

På nedstående link, har hellerup2900 kommenteret, at man kan godt arbejde som farmakonom efter bachelor uddannelsen i farmaci, men jeg mangler bare en kildehenvisning, som jeg kan vise til min chef, fordi hun vil gerne ansætte mig. Jeg skal blot finde ud af det, om det er lovligt eller ej- en kilde. Jeg ved simpelhen ikke, hvem jeg skal spørge, fordi min chef ved det heller ikke, da hun aldrig har ansættet en farmaceut bachelor uddannet som farmakonom før, derfor siger hun, hvis man kan, så vil hun gør det med glæde.

https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1254241..


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej igen,

jeg kan heller ikke finde noget konkret om spørgsmålet.

Spørgsmålet er om der er en begrænsning. Kræver det en bestemt uddannelse at arbejde som farmakonom? Jeg tror det ikke, da jeg ikke har kunnet finde noget om det. Jeg har heller ikke fundet at man skal have en autorisation, som kom kan fås ved at bestå et betemt studie eller lignende. i.flg. http://www.farmakonom.dk/farmakonomforeningen/politikker/mit-fag-og-min-faglighed/ kræves der ingen autorisation, så er der vel  op til chefen at bestemme om ansøger (dig) er kvalificeret?

Hun må da vide om der kommer nogen og kontrollerer hvem hun har ansat til hvad?

Beklager at jeg ikke kan finde bedre svar.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.