Studievalg og videregående studie

Begrebsdefinition i problemformulering

07. oktober 2014 af CGRe (Slettet)

Hej.

Er der nogen som kan fortælle mig, hvor vidt man "må" skrive en definition af et begreb i sin problemformulering?

Dvs. skrive den specifikke definition af fx kultur i selve problemformuleringen, og bruge denne som afsæt for sin analyse som lideledes beskrives i problemformuleringen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. oktober 2014 af Therk

Jeg kan ikke fortælle dig hvad du må (spørg evt. din lærer), men det lyder som en fornuftig ide.


Svar #2
07. oktober 2014 af CGRe (Slettet)

Kan umiddelbart heller ikke finde et sted hvor der står, at man IKKE må inkludere definitioner af begreber i sin problemformulering... Men er ikke sikker.

Er desværre endt med en underviser, som ikke giver feedback, så det er ikke en mulighed.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. oktober 2014 af Therk

Selvfølgelig er det en mulighed at gå til din lærer og spørge vedkommende. Er det helt håbløst, så gå til administrationen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. oktober 2014 af MaibritG

En begrebsforklaring bør i mine øjne ikke være en del af en problemformulering. Har man behov for at præcisere begreberne, kan man dog lave et selvstændigt begrebsafklarings-afsnit.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Begrebsdefinition i problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.