Debat

Alkohol gør dig midlertidigt 'hjernelam' - godt eller skidt?

07. oktober 2014 af YounesB (Slettet)

Vi har lige skrevet en række artikler om alkohol og skolegang her på Studieportalen.dk. I den ene beskriver vi, hvad der sker med kroppen og hjernen, når flaskerne tømmes og promillen rammer skyerne. Derudover diskuterer vi spørgsmålet: Er alkohol egentlig godt eller skidt - og hvorfor?

Læs artiklen her og deltag i debatten - hvad er dine erfaringer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. oktober 2014 af Therk

Fysiologisk er der ingen gevindst ved alkohol. Det sociale aspekt af det er subjektivt, så der findes ikke noget endeligt svar. Derfor ville jeg ændre spørgsmålet til: "Synes du at alkohol er godt eller skidt - og hvorfor?"

Jeg vil dog gerne korrigere artiklen: En lammelse er defineret som en nedsat kraft i muskulatur - de første symptomer fremkaldt af alkohol er normalt træghed og forstyrrede signaler, da det påvirker neurotransmitterne i hjernen. At alkohol ligefrem 'lammer' en tredjedel af lillehjernen, mener jeg derfor ikke er en korrekt beskrivelse.

Artiklen ville have godt af nogle kildehenvisninger.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. oktober 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Alkohol er bedst EFTER sex.. ikke INDEN sex. I kan vel selv regne årsagen ud ;-)


Skriv et svar til: Alkohol gør dig midlertidigt 'hjernelam' - godt eller skidt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.