Engelsk

Ordklasser- adjektiv/adverbium.

10. oktober 2014 af Mouss9 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har en opgave hvor jeg skal besvar følgende.

Hvilke ordklasser tilhører less og healthy til? og hvilke ord i sætning lægger de sig til ?

-It might be easier and cheaper for residents to purchasee less healthy foods and beverages. 

1. Jeg tror at healthy er adjektiv, og lægger til food and beverages- er det rigtigt?

2. Jeg fandt ud af at "less" er adjektiv, men så kan det ikke lægge sig til "healthy", der adjektiv kan ikke lægge sig til adjektiv. Er der nogen der kan hjælpe med hvad svaret er, og forklar hvorfor?. På forhånd tak :-).


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. oktober 2014 af Stygotius

Du har ret i at 'healthy' er et adjektiv..

"less" er et gradsadverbium og beskriver i hvilken grad  maden er healthy.. Det lægger sig altså til "healthy"


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. oktober 2014 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. oktober 2014 af Akademisk

#2

Er disse stavefejl ikke irrelevante i forhold til trådstarterens spørgsmål i #0? I det mindste har personen da tænkt over spørgsmålet, inden det blev stillet her på Studieportalen, hvilket mange personer faktisk ikke gør.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. oktober 2014 af Stygotius

#3

Man går vel  ud fra at en spørger gerne vil have rettet så mange fejl som muligt-


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. oktober 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #6
11. oktober 2014 af Stygotius

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. oktober 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Slettet

Svar #8
11. oktober 2014 af Mouss9 (Slettet)

Hej.

Tusind tak for svaret :-).

Jeg synes i skal stop med at svine hinanden til. Jeg spurgt om en ting, og fik svaret.

Tak for rettelsen af stavefejl. Forklaring på hvorfor jeg kom til at skrive "besvar" i sted for "besvare", er fordi jeg har kun lært dansk i 4 år.

God weekend :-)


Brugbart svar (0)

Svar #9
11. oktober 2014 af Stygotius

Så synes jeg at du skriver et vældigt fint og godt dansk. Til lykke  med det.

Husk bare at infinitiv altid ender på -e på dansk, f.eks. "Jeg synes at I skal stoppe med at....."

Måske kan du bruge et lille tip mere?

"Forklaringen(hvorfor) at jeg kom til at skrive "besvar" i sted for "besvare", er (fordi) at jeg kun har (kun) lært dansk i 4 år.


Svar #10
11. oktober 2014 af Mouss9 (Slettet)

Det skal jeg nok huske. Tak for hjælpen :-)

Brugbart svar (0)

Svar #11
11. oktober 2014 af rakijovic

Nå, ja, det er selvfølgelig tilladt immigranter at bomme lidt en gang i mellem. Havde jeg vidst det fra starten af, havde jeg selvfølgelig formuleret mig lidt mere elegant. Jeg gik imidlertid åndshovmodigt ud fra at dansk var dit modersmål, og når man i flere år har set den ene elev efter den anden hoste og hakke sig igennem sit eget sprog ... Tja, til sidst orker man ikke de diplomatiske vendinger mere. ;)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #12
13. oktober 2014 af Jacobadm (Slettet)

Bevar en god omgangstone! Der skal være plads til alle. Læs vores indlæg her.


Skriv et svar til: Ordklasser- adjektiv/adverbium.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.