Andre fag

Forskellen mellem udveksling og udlandsophold?

13. oktober 2014 af Lisaped - Niveau: Universitet/Videregående

Ja som spørgsmålet lyder; hvad er forskellen mellem udveksling og udlandsophold?

Er det ikke det samme ?

På forhånd tak!

-Lisa


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

måske er det, det samme. Udveksling plejer at være organiseret at der rejser nogen begge veje eller at der på en eller anden måde er et formaliseret samarbejde om at sende nogen den ene vej og måske nogen den anden vej.

Du skal, sikkert, fokusere mere på indholdet, end på hvad det kaldes.

Hilsen Lars


 


Svar #2
13. oktober 2014 af Lisaped

Hej Lars. tak for dit svar  ,jeg må hellere spørge min underviser om det før jeg tager på udveksling


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. oktober 2014 af Stygotius

LIsaped  kender vel ordet "udveksle"

Hvis man udveksler telefonnumre med nogen, giver den ene sit nummer til den anden, og den anden giver sit nummer til den ene.

Hvad er  problemet.??


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. oktober 2014 af LMichaela (Slettet)

Hej Lisa.

Her får du kort og præcist forskellen:

Udveksling: Et gratis studieophold i udlandet, hvor en studerende fra udlandet kommer til Danmark. Det sker altid via din danske uddannelsesinstitution. Du er her begrænset til den danske institutions aftaler, og der er som regel et meget begrænset antal pladser. 

Udenlandsophold: Selvarrangeret ophold, hvor du selv kan bestemme, hvor i verden, du vil studere. Det kaldes også Study Abroad eller Freemover. Her er der ubegrænset plads, og man betaler selv for opholdet. Man kan dog søge mellem 23.000-46.000 kr. i støtte fra staten.

Læs mere om det her: http://www.edu-danmark.dk/inspiration/study-abroad 


Svar #5
30. oktober 2014 af Lisaped

Hej Michaela

Tak for dit svar :)


Skriv et svar til: Forskellen mellem udveksling og udlandsophold?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.