Studievalg og videregående studie

studieretning hjælp

13. oktober 2014 af Nielsen203
Hej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd.

Brugbart svar (1)

Svar #1
13. oktober 2014 af KitlerKat (Slettet)

Bioteknologi siges at være den sværeste :-) 

Jeg har selv biotek-studieretningen, og den er til tider lidt af en mundfuld, da der er rigtig mange ting, som skal læres uden ad :-)

Når du vælger, skal du overveje følgende:
- Vil jeg stræbe efter det højest mulige snit og læse de eventuelle fag op efterfølgende?
- Vil jeg gå efter en studieretning, som opfylder kravene og slippe for at læse op efterfølgende, med den risiko, at jeg ikke når gennemsnittet? 

Nu går jeg selv på STX, så jeg kender ikke helt til, hvordan studieretningerne på HTX er opbygget. 
Hvis du vælger bioteknologi, åbner du i hvert fald for uddannelsen uden at skulle læse op efterfølgende. 
Jeg ved ikke, om du åbner med din kemi-bio studieretning.

Jeg har tidligere hørt, at biologi-studieretningen skulle være den nemmeste. Problemet ligger dog i, at du "intet" kan med biologi A eller biologi B.
Hvis det på dén studieretning er muligt at få: mat A, fys B og kemi B
Kan du snilt læse videre. 

Du bør dog i sidste ende ikke lytte til, hvad andre synes er mest udfordrende, men derimod kigge på dig selv og se hvor du er stærkest henne :-) 

Mit bedste råd er, at læse om de forskellige forventninger til de forskellige fags niveauer :-)

Én sidste ting - snak med din studievejleder, hvis du stadig er i tvivl. Det er den person, som har bedst mulighed for at hjælpe dig :-)


Skriv et svar til: studieretning hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.