Studievalg og videregående studie

Vedrøende tidligere eksamensopgaver og karakterer

17. oktober 2014 af Troels1987 (Slettet)

Hvem er besiddelse af mine tidligere eksamensopgaver? Hvis vi antager, at jeg efter kandidaten vil tage en Ph.D., har vejledere og andre fra faget i så fald adgang til mine eksamensopgaver fra f.eks. BA-delen? Jeg spørger, idet jeg ikke just har lyst til at kendes ved flere af mine opgaver, og slet ikke at fremtidige kolleger kan læse dem. I min er optik burde de kun være interesseret i at læse ens speciale.

Hvem kan se mine karakterer? Jeg skal naturligvis vedhæfte kandidatbeviset (inkl. karakterer), hvis jeg vil gå ad Ph.D.-vejen, men hvor privat er ens karakterer i realiteten?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. oktober 2014 af Troels19872 (Slettet)

Er der virkelig ingen, der kan eller vil svare på dette spørgsmål?


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)

Du må kunne få svar ved at rette henvendelse til din uddannelsesinstitution.


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. oktober 2014 af Troels19872 (Slettet)

Det vil jeg helst undgå.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

der hvor jeg aflevere mine opgaver (BSc og MSc projekter), så ligger de til "evig tid" tilgængelige i projektdatabasen. De kan søges frem af alle studerende, ansatte og lånere på universitetets bibliotek. Der kan dog kun søges på år og studienævn, så det tager lidt tid at finde mine opgaver. Jeg kan ved aflevering, sætte markering i rubrikken "fortrolig", hvis projektet indeholde fortrolige oplysninger, eksempelvis interviews om personlige forhold o.lign, så kan den ikke søges frem af nogen (undtage nogle specielt udvalgte, inkl. diverse plagiat-checks).

Vejlederne opbevarer typisk også de eksemplarer de modtog i sin tid til eksamininationen. Dem plejer man at kunne låne hvis man skriver et lignende projekt. Karakterne ved jeg ikke rigtigt hvem der har adgang til. Ikke så mange tro/håber jeg.

Eksamensopgaver (eks. 4 timer matematik), er jeg sikker på bliver smidt ud efter klagefristens udløb.

Du bliver nok nød til at rette henvendelse til din institution for at få en rigtigt svar for dig. Prøv at rette henvendelse til eksamenskontoret, det er lidt mere anonymt.

I øvrigt; hvorfor skulle nogen dog være interersseret i at læse hvad en BA studerende skrev for 3, 8 eller 40 år siden. Du skulle i øvrigt også gerne have udviklet dig siden og lært noget mere  (-:

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Vedrøende tidligere eksamensopgaver og karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.