Studievejledning

Fuld HF - Må jeg vælge samfundsfag som valgfag?

17. oktober 2014 af JonesJones (Slettet)

Hej

Jeg har styr på alle de obligatoriske fag. (Heri indgår samfundsfag på C niveau)

Derudover vælger jeg (som valgfag) den mulighed som hedder 1 C fag og 2 på B niveau.
Mit spørgsmål lyder om jeg må vælge disse:

Psykologi C
Idræt B
Samfundfag B

Mit egentlige spørgsmål/bekymringen, går på om jeg må vælge samfundsfag på B niveau, som valgfag, når nu samfundsfagC, er obligatorisk?
Skal jeg så til at havde andre fag også, for at kompensere eller hvordan?
For på en eller anden måde kommer jeg vel til at "mangle" et fag?

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. oktober 2014 af Maiizen (Slettet)

Selvfølgelig må du vælge samfundsfag på b-niveau såfremt du ønsker det, eftersom du har det på c-niveau :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. oktober 2014 af Maiizen (Slettet)

Og da det er et valgfag kommer du ikke til at mangle et fag, da du vælger at trække det op og derved bliver faget et fag udover de obligatoriske


Svar #3
17. oktober 2014 af JonesJones (Slettet)

Okay, super tak :)
Det vil sige at karakteren fra C niveau bare bortfalder og så er det karakteren på B niveau der tæller!?

Men er der så ikke et fag færre at regne gennemsnit ud fra, i forhold til en som eksempelvis vælger følgende valgfag;

Psykologi C
Idræt B
Og et andet B fag, som ikke tidligere har været et obligatorisk fag

Håber du forstår mit spørgsnål!? :) det bliver lidt kringlet ;)

Brugbart svar (0)

Svar #4
17. oktober 2014 af Maiizen (Slettet)

Ja karakteren fra c niveau bortfalder, og det er derved karakteren på B-niveau som tæller.

Du kan aldrig have et fag på B-niveau uden at du først har haft det på C-niveau, så derfor kan du ikke tage at andet B-niveau fag der ikke har været obligatorisk, medmindre at du har haft det som et valgfag :D


Skriv et svar til: Fuld HF - Må jeg vælge samfundsfag som valgfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.