Studievalg og videregående studie

Finansøkonom - Odense vs CPH

18. oktober 2014 af Barch (Slettet)

Hej alle!

Jeg overvejer at læse en Finansøkonom uddannelse, men er meget i tvivl om hvorvidt det skal være i København eller Odense. Ville gerne høre fra nogen der har erfaringer med disse steder, enten gennem venner, medarbejer eller personligt. Har disse spørgsmål:

1) Er der lige gode ansættesels muligheder i både større og mindre banker, uanset hvilket sted man har læst? Altså er uddannelseskvaliteten & prestigen (iforhold til CV) det samme begge steder?

2)I forlængelse af dette har jeg også hørt at man kan få merit til HA. efter at have læst Finansøkonom. Gør dette sig gældende for begge steder?

3) Er det svært at finde praktikpladser i Odense kontra København? 

4) Hvordan er selve uddannelsesstedet i Odense og København? Er det "gamledags" skolebygninger og klasselokaler, eller er det noget mere moderne?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. oktober 2014 af Folkesk

Jeg læse her for to dage siden at finansøkonomer tjener bedst i København...

Men jeg ved jo så ikke om du bare skal læse der eller arbejde, men ihvertfald, så er det en fordel :). Kan du fortælle mig hvilke snit man skal have for at komme ind på den uddannelse? :)


Skriv et svar til: Finansøkonom - Odense vs CPH

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.