Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

produktionsomkostninger

19. oktober 2014 af nillehp (Slettet) - Niveau: A-niveau

jeg har virksomhedsøkonomi, og har 2 spørgsmål jeg ikke lige forstår som hænger sammen. det ene er at den siger 1 stk. komponent pt32 koster 5 kr. i produktionsomkostninger, og derved vil udbudskurven bevæge sig mod højre, jeg forstår bare ikke lige hvor man skal sætte produktionsomkostningerne ind henne. der er pris pr. stk. hvor den hedder 7 8 9 10 11 12, så er der efterspørgsel som hedder 17 16 15 14 13 12, og til sidst udbud som hedder 10 11 12 13 14 15. hvor hører produktionsomkostninger henne under, sådan jeg akn få lavet et diagram, og hvorfor stiger udbud mens efterspørgsel falder, håber i kan hjælpe mig, det ville være rigtig dejligt :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2014 af christinacomaco

#1 hvorfor stiger udbud mens efterspørgsel falder

Hvis prisen på en vare stiger:

 så vil kunder ikke have lige så mange(måske har de ikke råd, eller mener at varen er for dyr) = efterspørgsel falder

Tilgengæld vil butikker / producenter, der gerne vil sælger varen, gerne sælge endnu flere, når de kan få flere penge for varene= udbud stiger.

Du skal se det som om mængden (Q)der udbydes og efterspørges afhænger af prisen (P) og ikke omvendt.


Skriv et svar til: produktionsomkostninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.