Studievalg og videregående studie

Søger finansøkonomer til rådgivning om uddannelse

20. oktober 2014 af Buiss (Slettet)

Hejsa.
Jeg går her i mit sabbatår, og er nu ret så sikker på, at finansøkonom-vejen er den jeg vil gå, idet jeg er ret så overbvist om, at ejendomsmægler skal være mit kommende fag.
MEN... Adgangskravene er Engelsk C samt Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B. 
Jeg har bestået Engelsk A-niveau, men dumpede Matematik B i min gymnasietid.
Det er ikke talregning, statistikker osv. der er problemet i matematikken, men integralregning, ligninger osv! (Dertil skal det siges, at jeg muligvis også slappede lidt for meget af mht. matematikfaget i gymnasiet).
Da jeg virkelig gerne vil undgå at skulle igennem dette igen, har jeg overvejet at læse erhvervsøkonomi C som enkeltfag for så derefter at læse virksomhedsøkonomi B (EØ C er et krav for at læse VØ B), og derved opfylde kravet for finansøkonomuddannelsen uden at skulle læse Matematik B endnu engang.

Hertil kommer mit spørgsmål så. Er det helt hul i hovedet iforhold til finansøkonom uddannelsen? Her tænker jeg, om mine manglende matematiske evner indenfor ligninger osv. bliver et problem i uddannelsen, eller om jeg ville kunne klare mig uden Mat B?

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du skal enten have bestået matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Da du ikke har bestået Mat-B, så skal du skal du enten læse det om igen (og bestå) eller læse VØ-B.

Da det ene fag kan erstatte det andet, så er det hip-som-hap hvilket et du består. Med en VØ har du, måske, et par ugers forspring i forhold til STX/HTX/HF elever når du begynder på finansøkonomuddannelsen.

Du har (??) sikkert bestået Mat-C, så det vil sikkert tage lidt kortere tid at læse Mab-B igen frem for VØ B. Du skal regne med at bruge en del matematik i VØ også. Der er også ligninger der skal løses i VØ.

Mit "råd", læs Mat-B igen.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Søger finansøkonomer til rådgivning om uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.