Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Placebo effekten - Dansk og biologi

22. oktober 2014 af mitsubachi (Slettet)

Hej, 

Jeg skal på Mandag snakke med mine 2 vejledere/lærere omkring det emne jeg vil skrive om, og jeg vil rigtig gerne skrive om placeboeffekten. Vil gerne lige vide om emnet hører mere til psykologi, eller om man også kan skrive om det i biologi? Jeg vil også høre om i har forslag til hvad man evt. kunne gå i dybden med omkring placeboeffekten :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts 2020 af iamarobot

Nu er dette selvfølgelig ikke et svar et til dig længere, men mere til andre som har samme overvejelser. placeboeffekten igangsætter kroppens naturlige smertelindring, og der er derfor meget i biologi i stoffet. Personligt vil jeg mene at placeboeffekten som emne bedst tilhører fagene biologi og psykologi sammen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. januar 2022 af lukaa

#1

Nu er dette selvfølgelig ikke et svar et til dig længere, men mere til andre som har samme overvejelser. placeboeffekten igangsætter kroppens naturlige smertelindring, og der er derfor meget i biologi i stoffet. Personligt vil jeg mene at placeboeffekten som emne bedst tilhører fagene biologi og psykologi sammen.

Hej. Overvejer selv at skrive om placeboeffekten i de to fag. Har du eventuelt skrevet om det selv? ??


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. januar kl. 10:24 af Miassen2005

Hej, jeg skal selv skrive om placebo-effekten i min SRP, og er i vildrede... endte du med at skrive og i så fald, hvilken problemformulering og andre fif kan du hjælpee med?


Skriv et svar til: Placebo effekten - Dansk og biologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.