Dansk

egnet til Gymnasium

22. oktober 2014 af sofiejesen (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej alle sammen:)

Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:)

PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)-

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. oktober 2014 af alexandersvanholm

Jeg er ikke sikker på karakterkrav. Jeg har dog hørt omkring mindst 02 i dansk til din eksamen.

Du skal have aflagt folkeskolens obligatoriske afgangsprøver efter folkeskolens regler herom.

Du skal have modtaget 2-4 års prøveforberedende undervisning i fransk eller tysk.

Hvis du går i 10. klasse, skal du mindst modtage undervisning og aflægge prøve i dansk, engelsk og matematik.

Din uddannelsesplan skal være godkendt med henblik på optagelse i gymnasiet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. oktober 2014 af ohwell (Slettet)

sidste år skulle vi have et gennemsnit på mindst 7 og mindst 7 i engelsk,matematik og dansk


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. oktober 2014 af Remington123 (Slettet)

Der er mange som siger man skal have et gennemsnit på 7 for at komme ind.
Personligt havde jeg selv over 7, men mine lærer syntes ikke jeg var klar til gym, men jeg tog det alligevel. Da jeg så var blevet optaget på gym efter niende, troede jeg at man SKULLE have et gennemsnit på 7 eller derover for at komme ind, men senere opdagede jeg at mange af mine klassekammerater havde under 7, og alligevel blev de optaget. 

Jeg tror faktisk, at det handler mere om man er parat til gymnasiet. Hvis du synes at du er moden nok,og er klar til at tage mere ansvarlighed, og er god til at håndtere at der ligepludselig kommer svære og flere lektier og afleveringer, så er gymnasiet et sted for dig :-)


Svar #4
22. oktober 2014 af sofiejesen (Slettet)

Tak for svarene alle sammen!

Svar #5
22. oktober 2014 af sofiejesen (Slettet)

Hej igen
Jeg har ikke fået svar på spørsmålet!;( men tænkt at jeg kunne stille spørgsmålet her:)


Hvis nogle herinde kender historien om Die Bremer Stadtmusikanten (de bremer stadsmusikanter) ved i så hvilke andre kendte fortællinger der minder om historien?

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #6
22. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#0

 Gennemsnittet skal du ikke tænke på, først når du er kommet i gymnasium burd du bekymre dig om de karakter du får. Det der lader dig komme inde i gym, er din klasselæreres tilladelse, og kun det, dvs hvis du er uvenner med din lærer skal du nok forberede til 10. klasse, desværre er der kun denne krav. Det vil sige hvis du i gennemsnit får 00, og din klasselærer ser dig som studie parat, kommer du uden tvivl på gym. Du skal først tænke på gennemsnittet når du er færdig med gym og skal videre i den udd. du gerne vil komme i, fx programmering.


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. oktober 2014 af EnStuderende

#6 Det er muligt at søge tilladelse til at komme på gymnasiet alligevel, såfremt man ikke mener, at ens lærers bedømmelse er retfærdig.

Min storesøster kom ind på gymnasie, selvom hendes matematiklærer ikke mente, hun var parat til matematik A, og hun klarede sig særdeles fint i gymansiet. I virkeligheden er det et spørgsmål om at kende sig selv og selv vurdere, om man er klar til at tage sig sammen.


Skriv et svar til: egnet til Gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.