Matematik

BMI Udregning/ligning??

23. oktober 2014 af Jickjack (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey! jeg har fået som opgave at skulle regne ud hvor meget en person skal være for at få en BMI på 18,5-24,9 da personen er 1.65m høj.

BMI's formel lyder således : vægt(kg)/højde^2(m)

Hvordan gør jeg? tænkte jeg skulle isolere vægten på en eller anden måde.. måske er jeg forkert?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2014 af peter lind

Du har BMI = masse/h2.

Du indsætter den givne højde i ligningen. På venstre side indsætter du de to givne BMI Det giver en ligning til bestemmelse af massen


Svar #2
23. oktober 2014 af Jickjack (Slettet)

#1 tak for svaret
skal jeg sætte dem som et interval, hver for sig i hver sin ligning eller som et minus stykke, altså 18,5-24,9?


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2014 af peter lind

Du kan både skrive det som interval og som a - b. Det er masserne der er facit ikke BMI


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. oktober 2014 af sofie234 (Slettet)

Du skal gange højden med hinanden (1,65 * 1,65). Derefter skal du dividere vægten med det svar du fik fra at gange højden med hinanden


Svar #5
25. oktober 2014 af Jickjack (Slettet)

#4 Tak!

Men hvordan kan jeg dividere vægten når jeg ikke ved hva den er? skal jeg have "idealvægten" tror jeg det bliver kaldt - altså hvad jeg skal veje for at få en bestemt BMI.


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. oktober 2014 af peter lind

Det er massen du skal finde. BMI og højde er kendt. Du skal isolere massen i formlen i #1 og dernæst indsæt degivne data


Skriv et svar til: BMI Udregning/ligning??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.